وسیله نقلیه آزمایشی مافوق صوت جدید با بودجه پنتاگون می‌تواند در تابستان ۲۰۲۴ پرواز کند.

وسیله نقلیه مافوق صوت

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از اسپیس، یک شرکت استرالیایی در حال کار روی اولین پرواز از بستر آزمایشی مافوق صوت خودران است. با ابتکار واحد نوآوری دفاعی ایالات متحده (DIU)، یک وسیله نقلیه کروز مافوق صوت آزمایشی جدید، تابستان آینده به پرواز درخواهد آمد. 

هواپیمای آزمایشی پرسرعت «Dart AE» توسط شرکت استرالیایی هایپرسونیک لانچ سیستمز در حال ساخت است. هواپیمای «DART AE» یک نمایشگر فناوری اسکرام جت به طول ۳ متر و  با وزن ۳۰۰ کیلوگرم است که طبق اطلاعات وبسایت این شرکت می‌تواند به سرعت ۷ ماخ برسد. ( سرعت صوت ۱ ماخ است که در سطح دریا حدود ۱۲۳۵ کیلومتر در ساعت است. هایپرسونیک به طور کلی به پروازی گفته می‌شود که به سرعت ۵ ماخ یا بالاتر می‌رسد.)

این وسیله نقلیه می‌تواند در اوایل تابستان آینده به عنوان بخشی از تلاش‌های پنتاگون برای افزایش سرعت پروازهای مافوق صوت آماده شود.

 DIU، که زیر نظر وزارت دفاع ایالات متحده فعالیت می‌کند، خود را سازمانی معرفی می‌کند که بر تسریع پذیرش فناوری تجاری و استفاده دوگانه برای حل چالش‌های عملیاتی تمرکز دارد. پنتاگون در حال پیگیری تحقیق و توسعه برنامه‌های دفاعی مافوق صوت است. به عنوان بخشی از این برنامه‌ها، DIU پروژه قابلیت‌های تست سرعت بالا (HyCAT) را اجرا کرده است که فرصت‌هایی را برای شرکت‌های تجاری ایجاد می‌کند تا وسایل نقلیه آزمایشی قابل استفاده مجدد و کم‌هزینه را توسعه دهند.

سرهنگ دوم نیکلاس استپ، مدیر برنامه HyCAT، گفت که DIU در حال اصلاح جزئیات ماموریت، از جمله شرایط پرواز و مکان اولین پرواز کاملا یکپارچه و مستقل «DART AE» در سال آینده است.

کد خبر 766633
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha