جدیدترین محصول اپل به نام ویژن پرو، یک هدست واقعیت مجازی اما به تاکید اپل یک کامپیوتر فضایی است. بسیاری از کسانی که آن را امتحان کرده‌اند، تجربه استفاده از این هدست را حیرت‌انگیز توصیف کرده‌اند.

ویژن پرو

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از فون‌آرنا، اپل به تازگی جاه‌طلبانه‌ترین و احتمالا بحث برانگیزترین دستگاه در سال‌های اخیربه نام «اپل ویژن پرو» را معرفی کرد. می‌پرسید چه نوع دستگاهی است؟ اپل می‌گوید یک دستگاه «کامپیوتر فضایی» است. تیم کوک و شرکت از اینکه اپل ویژ پرو را یک هدست واقعیت مجازی معرفی کنند، خودداری می‌کنند و این ممکن است دلیل مهمی داشته باشد.

به هر حال اگر فکر می‌کنید فناوری خیلی گیج‌کننده است، نگران نباشید، شما تنها نیستید! صادقانه بگویم، حتی به‌اصطلاح «علاقه‌مندان به فناوری» نیز تلاش می‌کنند بفهمند هدست ویژن پرو اپل چیست و چه معنایی دارد. بنابراین، همه در این نقطه اشتراک داریم. اما به هر حال سعی می‌کنیم از آن سر در بیاوریم. 

گروه منتخبی از یوتوبرها و افراد رسانه‌ای این شانس را داشته‌اند که اپل ویژن پرو را آزمایش کنند! به بیان ساده، مردم از هدست ویژن پرو اپل شوکه، شگفت‌زده و... وحشت‌زده می‌شوند. 

آیا ویژن پرو تیم کوک سعی دارد دنیا را تغییر دهد یا شما را تغییر دهد؟ برای اینکه در اوایل سال ۲۰۲۴ با ورود هدست واقعیت ترکیبی اپل صاحبش شوید باید ۳۵۰۰ دلار بپردازید، اما همین الان هم معلوم است که این دستگاه احتمالا تا به امروز چشم‌گیرترین و حیرت‌انگیزترین دستگاه مصرفی الکترونیکی است که دیده‌ایم. 

در حالی که مطمئنا نمی‌خواهیم این هدست جایگزین تماس انسانی شود، اما می‌تواند برای کارهای خاص واقعا عالی باشد.  شاید باورنکردنی‌ترین ویژگی ویژن پرو این باشد که شما را از راه دور به فضایی متفاوت انتقال می‌دهد. این واقعا می‌تواند نزدیک‌ترین تجربه به تله‌پورت باشد.

تا امروز یکی از مشکلات ماجرا به گفته چندین نفر از کسانی که تستش کرده‌اند، سنگین بودن هدست است. سرگرمی ممکن است بزرگترین دلیل فروش باشد. جالب است که بتوانیم با دوستانی که در یک کشور یا قاره با ما نیستند، فیلم تماشا کنیم (البته شاید این تا زمانی که قیمت ویژن پرو به یک آیفون برسد، برای ما طول بکشد.)

حضور در رویدادهای ورزشی و موسیقی و نشستن در ردیف اول، به نظر یکی از هیجان‌انگیزترین ویژگی‌های ویژن پرو است که در حال حاضر می‌توان به آن فکر کرد.

چیزی که اپل در مورد آن صحبت نکرد، اما برای ما جذاب به نظر می‌رسد، چیزی است که آن را «گردشگری مجازی» می‌نامیم. مطمئنا، بازدید از آبشار نیاگارا از طریق هدست واقعیت مجازی ممکن است چندان شباهتی به تجربه حضور نداشته باشد، اما در مورد موزه یا برج کج پیزا می‌شود این جایگزینی را پذیرفت.

به غیر از سنگینی، ظاهرا شکایت دیگری در مورد ویژن پرو وجود ندارد. بیشتر واکنش‌هایی که می‌بینیم تنها وزن هدست را به عنوان یک مسئله نگران‌کننده ذکر کرده‌اند. 

همانطور که گفته شد، کسانی که جلسات نمایشی ۳۰ تا ۶۰ دقیقه ای با اپل ویژن پرو داشته اند، تاکید می‌کنند که (برخلاف سایر هدست‌ها) خستگی و ناراحتی چشم به دلیل ثابت بودن رندرهای تصویر، احساس نمی‌شود. بنابراین ظاهرا اپل موفق شده به کسانی که آماده بودند نقدهای تندی روی این محصول بنویسند، ثابت کرده که اشتباه می‌کنند. 

کد خبر 766401
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha