مدیرعامل سازمان نوسازی و دبیر قرار گاه جهادی مسکن شهرداری تهران با اشار ه به تصمیم تازه درباره تشکیل سازمانی در شهرداری با عنوان سازمان اجاره داری گفت: طبق آخرین نظرسنجی‌ها بیش از ۹۰ درصد مردم و مستاجران خواهان دخالت حاکمیت در بحث اجاره مسکن در هستند.

هدايت نوسازي شهر تهران

سیدمهدی هدایت در گفت‌وگو با همشهری آنلاین با بیان اینکه مردم احساس می‌کنند حضور حاکمیت در بحث اجاره‌ خانه کمرنگ است، از ورود شهرداری به این موضوع به منظور کاهش اجاره‌بها، کشف قیمت عادلانه و همچنین ایجاد فضای شفاف میان موجر و مستاجر خبر داد.

او درباره اینکه منتقدان بر این باور هستند که این سازمان ممکن است در شرایط فعلی چالش جدیدی برای شهرداری ایجاد کند، گفت: به هیچ عنوان قرار نیست از بحث اجاره داری، منافعی عاید شهرداری شود. مدیریت شهری با توجه به ابزاری که در اختیار دارد، به دنبال قرار دادن این ابزار در خدمت اجاره داری در پایتخت است، با این ابزار می توانیم هزینه مستأجران را در حد توان کاهش دهیم. البته تاکید می‌کنم که شهرداری دنبال سیاست شکست خورده‌ دخالت مستقیم در این زمینه نیست.

هدایت توضیح داد: در گام نخست سیاست ما در اجاره داری این است که موجر ومستأجر بدون مداخله افراد خارج از این فرایند با هم توافق کنند، مثلا در سامانه  اسکان وزارت راه و شهرسازی می‌توانیم با کد رهگیری کاری کنیم که نیاز نباشد افراد، هزینه مضاعفی را پرداخت کنند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران تاکید کرد: ادعا نداریم شهرداری می‌خواهد با این اقدامات مشکل اجاره مسکن را در تهران حل کند، چون توان آن را نداریم. بلکه قصدمان این است تا ابزاری که در دست داریم را در اختیار دولت و یا مستاجران قرار دهیم تا در هر بخشی بتوانیم حتی الامکان هزینه اجاره بها را در حد توان کاهش دهیم.

هدایت گفت: شهرداری  قرار است بعد از تشکیل سازمان اجاره داری،  تعدای واحد تولید کند و با قوانین این سازمان، واحد ها را به متقاضیان اجاره دهد. آن وقت است که شهرداری می تواند نقش پررنگ تری در این زمینه ایفا کند. در حال حاضر اما مدیریت شهری در حد واسطه گری حرفه‌ای و کشف قیمت عادلانه‌ای  که مورد قبول هر دو طرف باشد، اقدام خواهد کرد.

کد خبر 766138
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha