همشهری آنلاین: فقط 6 هفته از ریاست جمهوری باراک اوباما می‌گذرد، اما موهای سر او به شکل محسوسی سفید شده است.

روزنامه سوییسی بازلر سایتونگ گزارش داد، این مساله به یکی از موضوعات روز رسانه‌های آمریکایی تبدیل شده است. تازه‌ترین عکس‌ها از رییس جمهور 47 ساله آمریکا برقی نقره‌ای رنگ را روی سر او نشان می‌دهد.

نیویورک تایمز در همین باره در صفحه نخست خود نوشت: «خوب، زیاد طول نکشید. فقط 44 روز کار کافی بود تا اوباما خاکستری شود.»

تایمز نوشت اوباما هم به سرنوشت پیشینیانش مبتلا شد. بیل کلینتون هم هنگامی که به کاخ سفید رفت موهایش جوگندمی بود، اما دو سال بعد رنگ موهایش نقره‌ای خاکستری شد. جرج بوش، سلف اوباما هم در «یک آن» موهایش سفید شد.

"When I started this campaign, everybody called me a young man -- they're not calling me that anymore," said Obama (AP)

واشنگتن پست هم نوشت: «موهای مشکی باراک اوباما به خصوص روی شقیقه و بالای سرش، از زمان نامزدی‌اش برای ریاست جمهوری در سال 2007 رو به سفید شدن گذاشت.»

این روزنامه به نقل از آرایشگر اوباما نوشت: «موهای سفید به آن شدت هم سفید نشده، اما چند دسته‌ای از موهایش سفید شده‌اند.»

با این حال برخی گمانه‌زنی‌ها هم حکایت از آن دارد که برق نقره‌ای روی سر اوباما شاید به خاطر رنگ شدن موهای او باشد تا به این ترتیب این رییس جمهور جوان بتواند خود را پخته‌تر نشان دهد. البته آرایشگر اوباما با عصبانیت این گمانه‌زنی‌ها را رد کرده و می‌گوید: «من می‌توانم اطمینان دهم رنگ موهای او صددرصد طبیعی است.»

اوباما هم خودش در خصوص سفید شدن موهایش پیش از این در دوره تبلیغات انتخاباتی سخن گفته بود. او تابستان گفت: «مردم متوجه شده‌اند که چقدر موهای سفید من در مقایسه با آغاز تبلیغات من بیشتر شده است. موی سفید چه زود از راه می‌رسد.»

کد خبر 76569

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز