عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: آقای ظریف و دولت قبلی در جریان مذاکرات هسته‌ای ۶ بار خطوط قرمز نظام را نقض کردند و ما شاهد تعجیل آقای ظریف برای توافق با وجود زیر پا گذاشتن خطوط قرمز نظام در این حوزه بودیم.

حسینعلی حاجی ‌دلیگانی

به گزارش همشهری آنلاین، حسینعلی حاجی‌ دلیگانی عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر محمدجواد ظریف درباره نقش منفی عربستان در برجام و تکرار این اظهارات در زمان باز شدن سفارت ایران در ریاض گفت: من تعجب می‌کنم که آقای ظریف خود را یک سیاست‌مدار می‌داند و در شرایط حساس موضع‌گیری‌هایی را دارد که به نفع منافع ملی نیست.

وی افزود: در شرایطی که به برکت رشادت‌های بزرگانی همچون شهید سلیمانی محور مقاومت در منطقه به توفیقات بزرگی دست یافته و بسیاری از کشورهای منطقه به دنبال برقراری ارتباط با ایران هستند، آقای ظریف مطالبی را مطرح می‌کند که به ضرر منافع ملی و سیاست‌ خارجی کشور است.

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اظهارات ظریف درباره نقض مصوبه مجلس درباره لغو تحریم‌ها، اظهار کرد: بنده هیچ شواهد و مستنداتی را مبنی بر نقض قانون راهبردی لغو تحریم‌ها از سوی دولت سیزدهم مشاهده نکرده‌ام.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، لازم به ذکر است که آقای ظریف و دولت قبلی در جریان مذاکرات هسته‌ای ۶ بار خطوط قرمز نظام را نقض کردند و ما شاهد تعجیل آقای ظریف برای توافق با وجود زیر پا گذاشتن خطوط قرمز نظام در این حوزه بودیم.

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی افزود: با وجود این عجله در توافق در دولت قبل و زیر پا گذاشتن خطوط قرمز نظام، امروز می‌بینیم که آقای ظریف به اظهارنظر درباره عملکرد دولت جدید در مذاکرات می‌پردازد و مسائلی را مطرح می‌کند که منطبق با واقعیت نیست.

محمدجواد ظریف در گفت‌وگویی در فضای مجازی مدعی شد که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران از سوی دولت سیزدهم نقض شده، اما اشاره‌ای به این موضوع که کدام بخش از مصوبه نقض شده، نکرد.

کد خبر 765673
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    5 3
    اقای دلیگانی شماو امثال شما از خط قرمز عبور کردید که اوضاع سیاسی واقتصادی مردم را به این روز انداختید که حتی پا برهنه هایی مثل طالبان و علیف بی مغز برای کشور شاخ شوند ظریف بهترین و باهوش ترین سیاست مدار بود که شماها با همصدا شدن با دشمن او را از مدار خارج گردید وبرای کشور هزینه های سنگین به وجود اوردید
  • GB ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۸
    6 2
    خطوط قرمز نظام کدامند؟آیا آقای ظریف از آن پریده است؟