چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: معاون وزیر بازرگانی گفت: افزایش قیمت بلیت هواپیما تخلف بوده و دلیل آن این است که پرونده این موضوع به سازمان تعزیرات فرستاده شده که اگر تایید شود برای آن جریمه در نظر گرفته خواهد شد.

به گزارش ایسنا، محمد صادق مفتح در حاشیه افتتاحیه سیستم مکانیزه شورای بازرسی اصناف گفت: جزئیات بیشتر این موضوع را سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان پیگیر است و از تصمیمی که راجع به این موضوع اتخاذ خواهد شد اطلاع ندارم.

وی در مورد واگذاری کامل نظارت بازرسی به اصناف گفت: امیدوار بودیم که واگذاری از واحدهای صنفی تا پایان امسال به طور کامل به واحد نظارت و بازرسی واگذار شود اما این کار انجام نشد و قطعا هنگامی که اصناف به انسجام و توانمندی لازم دست پیدا کنند امور مربوط به خودشان را واگذار خواهیم کرد. [افزایش قیمت بلیت هواپیما قابل توجیه نیست]

معاون وزیر بازرگانی درباره تنظیم بازار شب عید تصریح کرد: جلسات پیش‌بینی تولید، نیاز و مصرف به صورت منظم بین وزارتخانه‌های مرتبط برگزار می‌شود و در زمینه توزیع میوه و گوشت و مرغ مشکلی وجود ندارد.

او ادامه داد: وزارت بازرگانی برای عرضه مرغ و مواد پروتئینی در نمایشگاه بهار غرفه‌های رایگان در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام کشور قرار داده است و در تهران و چند استان که نمایشگاه‌های بهاره آغاز شدند این غرفه‌ها بزودی آغاز به کار می‌کنند.

مفتح درباره حضور وزیر بازرگانی در مجلس گفت: ایشان برای ارائه توضیحاتی در مورد شکر به مجلس رفته‌اند و طبق آخرین توافقات قرار شده است تنظیم بازار شکر به انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر واگذار شود. همچنین قصد داریم تنظیم بازار کالاهایی مثل سیمان، ماکارانی و سایر مواد غذایی ضروری در اختیار تشکل‌های صنفی قرار بگیرد و وزارت بازرگانی کار نظارتی انجام دهد.

وی درباره زمان تزریق میوه‌های ذخیره شده به بازار تاکید کرد تا هنگامی که سطح عمومی قیمت‌ها مناسب است این توزیع انجام نمی‌شود چون این ذخیره‌سازی به منظور کنترل بازار انجام شده و در حال حاضر قیمت مرکبات و سیب در بازار مطلوب است. به طور مثال کیفیت پرتغال باکیفیت در سطح میادین 800 و 900 تومان به فروش می‌رسد.

او تاکید کرد: البته ملاک ما واحدهای صنفی لوکس که ممکن است قیمت‌ها را بالاتر عرضه کنند نیست. بلکه میادین میوه و تره‌بار تعیین کننده سطح عمومی قیمت‌ها هستند گرچه در حال حاضر فاصله قیمت میادین با واحدهای صنفی خرده‌فروش زیاد نیست.

وی در پاسخ به اظهارات برخی خبرنگاران که قیمت‌های کنونی را بالا عنوان می‌کردند، گفت: در حال وزارت بازرگانی از سوی بسیاری از تولید‌کنندگان مورد سرزنش قرار دارد که سعی دارد با فشار سطح قیمت‌ها را پایین نگه دارد و اگر شما نگاهی به تورم به عنوان شاخص کلی کاهش قیمت را داشته باشید قطعا این موضوع اثبات می‌شود.

کد خبر 76532

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز