دانشمندان با استفاده از یک تلسکوپ در هاوایی، وجود یک سنگ فضایی را تأیید کرده‌اند که احتمالاماه جدید زمین است.

ماه جدید

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از دیلی‌میل، پژوهش جدیدی نشان داده است که زمین یک‌ماه جدید یا حداقل یک «شبه ماه» (Quasi-moon) دارد.

شبه ماه، یک سنگ فضایی است که دور زمین می‌چرخد، اما از نظر گرانشی وابسته به خورشید است. کارشناسان این شبه‌ماه موسوم به «FW۱۳ ۲۰۲۳» را که یکی از معدود شبه‌ماه‌های شناخته‌شده است،

با استفاده از تلسکوپ «پان-ستارز» (Pan-STARRS) واقع در «رصدخانه هالیکالا» (Haleakala Observatory) در هاوایی کشف کردند.

کارشناسان معتقدند که این همدم کیهانی باستانی، از ۱۰۰ سال پیش از میلاد در مجاورت زمین بوده است و حداقل تا ۱۵۰۰ سال دیگر به دور سیاره ما خواهد چرخید. نکته مثبت این است که نه FW13 ۲۰۲۳ و نه شبه‌ماه مشابه آن موسوم به «۴۶۹۲۱۹ Kamoʻoalewa»، هیچ خطری برای مردم روی زمین ندارند.

اغلب به‌نظر می‌رسد شبه‌ماه‌ها که به‌عنوان «شبه قمر» (Quasi-satellite) نیز شناخته می‌شوند، مانند قمر طبیعی ما که همان‌ ماه است، در حال چرخش به دور زمین هستند، اما پیشوند «شبه» از این نظر به آنها داده می‌شود که از نظر گرانشی به جای زمین، به خورشید متصل هستند.

کد خبر 764596

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سبد حاتم موسوی کاظمی IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    3 2
    واقعا باید به روح پر فتوح دانشمندان صلوات فرستاد که برای یک سیاره عیر قابل استفاده کره زمین و مردم و حکومتها را استثمار میکنند تا بر کمبودهای مالی خود سرپوش بزارن ! نمیدونن چنین سیاره ناقصی وجود داشته ! یعنی مردم هم باور میکنند .برای این همه شرک و بت پرستی چه باید کرد خداوند خود بر همه امور آگاه است