چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۵:۱۸
۰ نفر

مهدی ربوشه: هفته سی‌ام رقابت‌های لیگ برتر با شکست پرسپولیس و تساوی فولاد و صبای قم آغاز شد.

پرسپولیس در حالی در ورزشگاه آزادی به مصاف مقاومت سپاسی شیراز رفت که این تیم طی رویارویی با تیم‌های بزرگ به نتایج خیره‌کننده‌ای دست پیدا کرده بود.

اگرچه آنها همچون رقیب صاحب‌نام تهرانی خود یعنی پرسپولیس در رقابت‌های این فصل نوسان زیادی داشتند اما مقابل این تیم و استقلال به بردهای پر‌اهمیتی دست یافتند.  این بازی برای شاگردان غلامحسین پیروانی اما از حساسیت بالایی برخوردار نبود. چه آنها تا همین جای کار نیز به هدف همیشگی خود یعنی بقا در لیگ‌برتر و ماندن در میانه جدول در رده‌بندی دست یافته‌اند. اما در طرف مقابل یقینا این آخرین شانس پرسپولیس برای باقی ماندن در نبرد قهرمانی به شمار می‌رفت.

 این در حالی بود که در بازی رفت در شیراز مقاومت سپاسی موفق به شکست پرسپولیس شده بود. وینگادا اما در این بازی با توجه به غیبت پتروویچ و کریمی  به تغییراتی در ترکیب تیمش دست زده بود. علیرضا نیکبخت واحدی نیز این شانس را پیدا کرده بود که از ابتدای بازی در ترکیب ثابت پرسپولیس قرار بگیرد.

سرخپوشان پایتخت در همان دقایق نخست بازی سعی داشتند با ارسال پاس‌های بلند و درون عمق مهاجمان را صاحب موقعیت گلزنی کنند. پرسپولیس در همان دقایق ابتدایی توانست تا حدودی جریان بازی را در اختیار بگیرد. در دقیقه 10 این کریم باقری بود که نتوانست از پاس نوری به خوبی بهره ببرد و ضربه خود را به اوت زد. اما تیم غلامحسین پیروانی نیز در مقابل فشار پرسپولیس سعی داشت مهاجمان این تیم را در تله آفساید قرار دهد. آنها چند بار موفق به انجام این کار شدند و بازی دفاعی را به نمایش گذاشتند. هر‌چند که متوسل‌زاده و گودرزی در خط حمله سپاسی در یکی، دو صحنه خطرناک ظاهر شدند.

تقریبا تا اواسط نیمه اول هیچ یک از دو تیم نتوانستند موقعیت جدی را روی دروازه یکدیگر ایجاد کنند و بازی بیشتر در میانه میدان دنبال می‌شد. در ادامه اما توره با دقت بیشتر می‌توانست پرسپولیس را به گل برساند اما شوت این مهاجم سنگالی با فاصله کمی از کنار دروازه مقاومت سپاسی به اوت رفت.

مهاجمان پرسپولیس در طول کمتر از 30 دقیقه  9 بار در تله آفساید سپاسی‌ها متوقف شدند که این مسئله به خوبی نشان می‌داد تیم نلو وینگادا قصد دارد خیلی زود به گل دست پیدا کند. در دقیقه 30 تیم سپاسی صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که  البته دروازه‌بان پرسپولیس روی این توپ خروج مناسبی نداشت و به زحمت آن را دفع کرد. پرسپولیس در یکی از بهترین موقعیت‌های خود می‌توانست توسط کریم باقری به گل برسد اما کاپیتان این تیم در موقعیت تک‌به‌تک شوت ضعیفی را راهی دروازه سپاسی کرد و در ادامه مهاجمان پرسپولیس نیز از سانتر ارسالی این بازیکن بهره‌ای نبردند، تا شاگردان غلامحسین پیروانی بازهم دروازه خود را بسته نگه‌دارند.

در خط حمله پرسپولیس اما ناهماهنگی توره و نیکبخت به چشم می‌خورد اگر چه نیکبخت نسبت به بازی‌های گذشته‌اش دونده‌تر نشان می‌داد. در دقیقه 40 اما قفل دروازه سپاسی شکست. حمله پر‌تعداد سرخپوشان نتیجه داد. علی عسگر  توپ ارسالی توره را مثل یک مدافع برگشت داد تا با اعتراض هواداران حاضر در ورزشگاه آزادی روبه‌رو شود اما این توپ برای نیکبخت آماده شد تا با شوتی سرضرب دروازه را هدف قرار دهد و چند لحظه بعد این نوری بود که با یک ضربه مناسب از جناح چپ توپ را وارد دروازه کرد تا پرسپولیس به گل اول خود دست پیدا کند. در ادامه اما بازیکنان پرسپولیس دست‌بردار نبودند  و با سانتر از جناحین دروازه سپاسی را تحت فشار قرار دادند اما در نهایت با نتیجه یک بر صفر نیمه اول را به پایان رساندند.

بازگشت مقاومت

در نیمه دوم شاگردان غلامحسین پیروانی آهنگ هجومی به خود گرفتند و بر‌خلاف نیمه نخست روی دروازه حریف تهرانی فشار وارد کردند. در همان ابتدای نیمه دوم ضربه سر مهاجم این تیم می‌توانست کار را به تساوی بکشاند. در دقیقه 50 نیکبخت با یک پاس دقیق و زیبا توپ را  درفضای خالی پشت مدافعان سپاسی به ابراهیم توره رساند اما او نتوانست از این موقعیت استفاده کند و البته با اعتراض شدید نوری هم روبه‌رو شد. در دقیقه 55 سیامک کوهنورد بازی را به تساوی کشاند. او با یک فرار مناسب خلاف جهت حرکت واعظی، توپ را به گل تبدیل کرد تا همه چیز از نو آغاز شود.

اما در دقیقه 59 و در حالی که هواداران مشغول تشویق شدید محسن خلیلی بودند این مدافع فرصت طلب سپاسی شیراز بود که گل دوم تیمش را به ثمر رساند تا خلیلی پس از دوری 7 ماهه خود از میادین فوتبال در این بازی  وظیفه سنگین‌تری را روی دوش خود احساس کند. مصطفی صبری زننده گل دوم مقاومت بود. در ادامه اما پرسپولیس عملا راهی برای رسیدن به دروازه سپاسی نداشت. پرسپولیس در دقایق باقیمانده فشار زیادی روی دروازه مقاومت وارد کرد و محسن خلیلی چند بار دروازه مسعود همامی را تهدید کرد اما زردپوشان به خوبی توانستند حملات پرسپولیس را خنثی کنند تا سرخپوشان یک شکست خانگی دیگر را تجربه کنند.

در دیگر دیدار دیروز دو تیم صبای قم و فولاد خوزستان به تساوی 2 بر 2 دست یافتند.

کد خبر 76459

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز