همشهری آنلاین: حساس‌ترین بازی روز اول هفته بیست و نهم لیگ برتر با نتیجه مساوی بین زرد پوشان اصفهان و سرخ پوشان تهران به پایان رسید.

دو تیم پرسپولیس تهران  و سپاهان اصفهان برای برد به میدان آمده بودند. این میل را می‌شد در حملات پی در پی دو تیم حتی در ثانیه‌های پایانی بازی دید اما به رغم این میل هر دو تیم نیز با احتیاط پا به زمین گذاشته بودند و حاضر نشدند در خط دفاع حریف بیش از یک مهاجم داشته باشند.

نیمه اول این بازی که در اصفهان برگزار می‌شد اگر چه جذابیت چندانی نداشت اما در مجموع این سپاهان بود که بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشت. در این نیمه نوع دفاع کم اشتباه پرسپولیس نشان داد که وینگادا در این خصوص تمریناتی برای سرخ‌پوشان داشته است.

پرسپولی در حالی پا به این میدان گذاشت که علی کریمی و پتروویچ را به همراه نداشت و نیکبخت نیز از غایبان این نیمه بود اما مهمترین بازیکن غایب سپاهان، کاپینان این تیم، محرم نوید کیا بود.

نیمه دوم نیز با برتری تقریبی سپاهان شروع شد اما بعد از مدتی این پرسپولیس بود که طراوت بیشتری از خود نشان داد. اگر چه در این نیمه سپاهان چند موقعیت را از دست داد و یک بار نیز، کریمی بازیکن محبوب سپاهان که نیمه دوم به میدان آمده بود، نتوانست گل برتری تیم خود را به ثمر رساند، اما نیکبخت واحدی نیز که در این نیمه برای سرخ پوشان به میدان آمده بود یک فرصت طلایی را از دست داد تا اینکه سرانجام این داور مسابقه در دقیقه 94 سوت پایان بازی را به صدا درآورد تا پرسپولیس با 49 و سپاهان با 48 امتیاز همچنان سایه به سایه در رده‌های سوم و چهارم جا خوش کنند.

در دیگر بازی‌های جمعه (9 اسفند) ذوب آهن اصفهان با دو گل از سد استقلال اهواز گذشت با این برد ذوب‌آهن هم امتیاز آبی پوشان پایتخت شد با این تفاوت که استقلال 56 امتیازی تفاضل گل بهتری دارد و شنبه نیز باید مسابقه خود را در مقابل پیکان انجام دهد.

صبا باتری نیز دریک بازی برتر توانست در زمین خود ملوان انزلی را با نیتجه 3 بر صفر شکست دهد یا این تیم گیلانی مجدد نگران وضعیت خود شود.

راه ‌آهن هم در زمین خود توانست برق شیراز را که در هفته گذشته پرسپولیس را متوقف کرده بود با نتیجه 3 بر صفر شکست دهد و کابوس فرشاد پیوس و تیم‌اش از نگرانی سقوط به دسته پایین‌تر بار دیگر رنگ بگیرد.

فجر سپاسی امروز در شیراز نتوانست از پس تیم خوب سایپا بر‌آید و هر دو به نتیجه مساوی بدون گل رضایت دادند. در همدان نیز پاس این شهر و فولاد خوزستان همین وضعیت را پیدا کردند و سرانجام داماش نیز در گیلان در آخرین دقیقه بازی توانست با یک گل از سد ابومسلم بگذرد تا این تیم نگرانی این تیم رشتی از سقوط به دسته پایین‌تر به بارقه‌ای از امید به ماندن تبدیل شود.

در همین حال پیام خراسان هم در ورزشگاه مشهد یک بر دو مغلوب مس کرمان شد

شنبه در ادامه این هفته از لیگ استقلال و پیکان در  ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم خواهند رفت

کد خبر 76061

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز