گروه اجتماعی: فرمانده ناجا گفت: برنامه‌ریزی برای آغاز دور تازه طرح امنیت اجتماعی در سال آینده انجام شده است.

سرتیپ پاسدار اسماعیل احمدی ‌مقدم در حاشیه مراسم تقدیر از 197 پلیس خدمتگزار با اشاره به آغاز دور جدید طرح امنیت اجتماعی در کشور افزود: در سال آینده با برنامه‌ریزی‌های انجام شده قدرت واکنش پلیس در برابر مجرمین و کشف جرم افزایش خواهد یافت و طر‌ح‌ها و روش‌های جدیدی نیز به کار گرفته خواهد شد.

فرمانده پلیس کشور تاکید کرد: اقداماتی که پلیس در مورد اجرای طرح اجتماعی انجام می‌دهد از پشتوانه محکم حقوقی برخوردار است.

احمدی مقدم در مورد شکایت حقوقدانان از طرح امنیت اجتماعی اضافه کرد: ‌‌شکایت آزاد است و این نشان دهنده پاسخگو بودن پلیس و باز بودن فضا برای مطالبه کردن مطالبات است.

وی تصریح کرد: اگر در صحنه اجرای وظایف، ماموری خللی را به وجود آورد؛ متفاوت از تصمیمات کلی در ناجاست.

احمدی‌مقدم خاطر نشان کرد: پلیس باید اهل تفاهم با مردم باشد و بتواند ضمن اجرای قاطع قانون برای جامعه دلگرم‌کننده باشد و پلیس خوب آن است که وقتی در مکانی ظاهر می‌شود موجب امنیت خاطر برای مردم باشد و نگرانی‌ها را از بین ببرد و باید تنها کسی که از پلیس بترسد و رفتار خود را کنترل کند، مجرم باشد.

فرمانده ناجا تاکید کرد: به‌دنبال آن هستیم که در مسیر حرفه‌ای‌گرایی، توانمندی‌های لازم را برای ایفای وظایف ویژه هر پلیس به وجود آوریم و همچنین توانمندی‌های اجتماعی و روانشناختی را نیز بین آحاد پلیس به یک توانمندی عمومی تبدیل کنیم.

رئیس پلیس ناجا اظهار داشت: شکایت، بخش عمده مسائل رفتاری ماموران ما را در برمی‌گیرد؛ به‌طور مثال برخورد سرد، کمبود احساس مسئولیت، تندی و در سطح کمی از ضرب و شتم.

کد خبر 76434

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز