دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۴
۰ نفر

همهشری‌آنلاین: کامران محمدی که کتابی را درباره‌ مسائل جنگ تحمیلی در انتظار کسب مجوز نشر دارد، آثار داستانی تازه‌ای منتشر می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، قصه‌های پری‌وار و داستان‌های واقعی با عنوان اصلی قصه‌های پری‌وار شامل ‌٣٩ داستان مینی‌مالیستی است که محمدی آن‌ها را نوشته‌های سال‌های اخیرش معرفی می‌کند.

این اثر شامل دو بخش قصه‌های پری‌وار و داستان‌های واقعی به انتشارات ققنوس سپرده شده است.

او همچنین داستان بلندی را که زندگی‌نامه‌ی داستانی جاسم عبدالمحمدی - از مبارزان قبل از انقلاب و از آزادگان دوران دفاع مقدس - است، با عنوان از پشت سیم‌های خاردار به سفارش نشر شاهد در حال انتشار دارد.

این نویسنده و روزنامه‌نگار گفت، آن‌جا که برف‌ها آب نمی‌شوند را هم که رمانی نه چندان حجیم است و قرار است مجلد اول از یک سه‌گانه درباره‌ مسائل و اثرات بعد از جنگ باشد، مدت یک ‌سال است از سوی نشر چشمه در انتظار چاپ و دریافت مجوز نشر دارد.

محور اصلی این مجلد، بمباران شیمیایی شهر سردشت است. مجلد دوم هم با عنوان بگذارید میترا بخوابد که ماجرایش در تهران اتفاق می‌افتد، به وضعیت مناطق کرد‌نشین و گیلان‌غرب در دوران جنگ تحمیلی می‌پردازد.

محمدی در توضیحی در این‌باره گفت: زمان روایت داستان در این سه مجلد، زمان حال و در داخل شهر تهران است؛ اما شخصیت‌ها کسانی هستند که در زمان جنگ و بمباران در آن مناطق حضور داشته‌اند و فلاش‌بک‌هایی به گذشته در اثر دیده می‌شود، که معمولا بخش کمی از داستان را دربر می‌گیرند. در حقیقت، اختلالات روانی که برای شخصیت‌ها بعد از جنگ به‌وجود می‌آید، در این مجموعه مورد توجه است.

کامران محمدی متولد سال ‌١٣٥٠ است و از آثارش این عنوان‌ها هستند: خدا اشتباه نمی‌کند انتشار در سال ‌٨٠، مجموعه‌ی ‌٤٥ داستان مینی‌مالیستی و برگزیده‌ کتاب سال دانشجویی در همان سال، جزیره‌ی تنهایی و اثری برای نهضت سوادآموزی در سال‌های ‌٨٢ و ‌٨٣، عبدالعظیم قریب، از مجموعه‌ی کتاب‌های چلچراغ درباره‌ی چهره‌ها، انتشار در سال ‌٨٥، دفترچه‌ای که مثل هیچ دفتری نیست انتشار در سال ‌٨٦، خاطراتی از سوخت‌رسانی در زمان جنگ با ‌٢٤ داستان کوتاه برگرفته از این خاطرات، انتشار در سال ‌٨٧.

کد خبر 76326

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز