دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۹:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مقامات گینه بیسائو روز دوشنبه 2 مارس اعلام کردند که ژائو برناردو ویرا رئیس جمهوری این کشور به ضرب گلوله سربازان شورشی کشته شد.

به گزارش بی بی سی، خبر کشته شدن رئیس جمهوری گینه بیسائو ساعاتی پس از انتشار خبر قتل رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور اعلام شد. [رئیس ستاد مشترک گینه‌بیسائو کشته شد]

بنا بر گزارش‌های دریافت شده مقامات ارتش اعلام کرده‌اند که رئیس جمهوری گینه بیسائو کشته شده است. گفته می‌شود سربازان وفادار به رئیس ستاد مشترک ارتش گینه بیسائو که ساعاتی پیش مقتول شده بود، ژائو برناردو ویرا را به قتل رسانده‌اند.

سامورا ایندوتا سخنگوی ارتش گینه بیسائو در این باره گفت: رئیس جمهوری ویرا در حالی که تلاش داشت از منزل مسکونی خود بگریزد توسط نیرو‌های ارتش کشته شد.منزل رئیس جمهوری در ساعات اولیه بامداد روز دوشنبه 2 مارس توسط سربازان نزدیک به تاگمه نا وائیه رئیس مقتول ستاد مشترک ارتش گینه بیسائو مورد حمله قرار گرفته بود.

سخنگوی ارتش، ویرا را به نقش داشتن در قتل رئیس ستاد مشترک گینه بیسائو متهم کرده است.

ژنرال تاگمه بر اثر وقوع انفجار در ساختمان ستاد ارتش گینه بیسائو کشته شد.

گفته می‌شود رئیس جمهوری و رئیس ستاد مشترک ارتش گینه بیسائو با یکدیگر اختلاف پیدا کرده بودند. در ماه نوامبر سال 2008 نیز سربازان شورشی با سلاح‌های اتوماتیک کاخ ریاست جمهوری این کشور را در آنچه یک کودتای نافرجام توصیف شده است، مورد حمله قرار داده بودند.

هم اکنون صدای تیر اندازی آسمان بیسائو پایتخت را فرا گرفته و مشخص نیست چه گروه و یا نهادی قدرت در گینه بیسائو را در دست گرفته است.

گینه بیسائو یکی از فقیرترین کشور‌های دنیا محسوب می‌شود که در غرب آفریقا واقع شده است.تارخ گینه بیسائو مملو از کودتاهای متعدد است و این کشور یکی مهم ترین نقاظط ترانزیت کوکائین به اروپا به حساب می‌آید.

کد خبر 76313

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز