حالا که می‌خواهی در راه عید جانفشانی کنی، از من به تو نصیحت، کاری نکن که هم سلامتیت از دست بره، هم اخلاق خوشت. حتما می‌پرسی که اینا چه ربطی به سلامتی و اخلاق داره؟

غذا

همشهری آنلاین، من که نباید همه چیز رو به‌ات بگم. کمی فکر کن خودت ربطشو می‌فهمی.

یک دستور غذا برات دارم که جون می‌ده برای روزهایی که درگیر کاری یا اصلا هیچ‌کاری نداری، به‌خصوص آشپزی.

هم زود درست می‌شه، هم خیلی خوشگله.

نکته مهم در این غذا اینه که سیب‌زمینی‌ای رو که شما باید مصرف کنید پوست نمی‌کنید. تعجب نکن، یک کم صبر کن تا برات گوشه‌ای از محسنات خوردن سیب‌زمینی با پوست رو  بگم، بعد ببینم بازم پوست این بینوا رو می‌کنی.

خدمت شما عرض کنم وقتی که شما سیب‌زمینی رو با پوست می‌پزی، باعث می‌شه که کلی فایبر، ویتامین C و  ویتامین B۶ به بدنت برسه. در ضمن برای فشار خون و لاغری هم خوبه.

دیگه اگه بیشتر می‌خواهی از خواصش بدونی،  برو خودت  در گوگل جست‌وجو کن و منم در جریان بذار.

حالا بریم سر اصل مطلب که تهیه غذا باشه.

موادی که برای این خوراک لازم داری

ران مرغ محترم، شش تا متوسطش

سیب‌زمینی، پنج تا کوچک اما خوبش

پیاز این یار همیشگی غذاها، دوتا متوسطش

سیر نازنین، سه حبه 

فلفل دلمه قرمز و سبز از هر کدوم یکی

نمک و فلفل هر چقدر صلاح می‌دونی

روغن زیتون اعلا، سه قاشق غذاخوری

آبلیموی تازه، یک قاشق غذاخوری

رنده پوست لیمو، یک قاشق مرباخوری

پودر پاپریکا،  نصف قاشق غذاخوری

سبزی‌های خشک معطر، یک قاشق مرباخوری 

شما لطف کن فرت رو روی درجه ۳۵۰ فارنهایت روشن کن.  

بعد یک سینی فر بیار و روشو با کاغذ آلومینیومی بپوشون و بذارش کنار تا به‌ات بگم. حالا می‌ریم برای شروع کار؛ شما محبت کن و یک کیسه فریزری بزرگ بیار. حالا با شادمانی هر چه بیشتر ران مرغ‌ها رو که با کارد چندتا شیار روش دادی، بریز توی کیسه و بذارش کنار.  برو سراغ پیازها، اونارو حلقه‌حلقه کن. سیب‌زمینی‌هارو خوب خوب بشور که کاملا تمیز بشه، چون ما قرار نیست که پوستش رو بگیریم. آره، اون بالا که برات گفتم. پس تعجب نکن، با پوست هم شکلش، هم مزه‌اش کاملا متفاوته. فقط دلم می‌خواد به‌ام اعتماد کنی که بد نمی‌بینی.

خیلی حاشیه رفتم؛ سیب‌زمینی‌ها رو با پوست چهار قاچ کن و به اتفاق پیاز عزیز بریزشون توی کیسه. الان نوبت فلفل‌های تپل و سر حال دلمه‌ای است. اونارو هم زحمت بکش وقتی شستی خشکشون کن و به چهارگوش‌های کوچک خردشون کن و با داخل کردن آنها به داخل کیسه، رنگی به بی‌رنگی جمع مرغ و پیاز بده. می‌دونی که بهار که می‌شه، همه چیز باید رنگ وارنگ باشه؛ پس شما از همین غذا شروع کن.

خب، حالا می‌رسیم به قسمت هیجانی داستان. شما سیرهای نازنین رو  به هر روشی که دوست داری له و ریز کن. من که با پهنای کارد میزم تو سرش (البته با معذرت از سیر عزیز)  بعدم شروع می‌کنم به حسابی ریز کردن اون.

بعد این مهربان همیشه همراه رو با روغن زیتون، آبلیموی تازه، رنده پوست لیمو، پاپریکا، سبزی‌های معطر و نمک و فلفل بریز توی کیسه و درش رو با دست حسابی بگیر و هر چه در توان داری تکونش بده تا تمام مواد با هم آشنا بشن. فقط جان هر کسی که دوست داری در کیسه‌رو محکم ببند که اگر باز بشه، باید دوباره تمام آشپزخونه رو بشوری و اون وقته که  اصلا خوب نمی‌شه و قطعا به خوبی از من یاد نمی‌کنی ...

سینی فر رو که آماده کردی بیار و با شادی دوستان داخل کیسه رو بریز توی سینی. وقتی که تمام مواد رو در سینی پهن کردی، کیسه رو با خوشی بنداز تو سطل، بعدم مرغ‌ها رو برای ۴۰ دقیقه بذار تو فر.  

حاضر که شد، کارهای خونه‌تکانی رو تعطیل کن، یک میز خوشگل بچین و غذاتو در قشنگ‌ترین ظرف خونت بکش. کمی ساقه پیازچه خرد شده روش بریز که حالت بهاری بگیره، بعدم اونو با عشق نوش جان کن.

حواست هست که من چقدر هواتو دارم؛ هیچ ظرفی برای پختن این غذا کثیف نشد. مواد که در کیسه مخلوط شد و پختن هم که روی کاغذ آلومینیوم بود که فوری بعد از اتمام کار رفت  تو سطل.

در کارهای خانه‌تکانی خودت رو نکش، با اعتدال رفتار کن. به‌جاش تمام تمرکزت رو بذار روی شاد کردن محیط خونت که این لحظه‌هاست که در یاد و خاطره می‌مونه.  

پس با خوش اخلاقی و عشق، بهار رو به خونت دعوت کن.

کد خبر 762624
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha