دونالد ترامپ امروز (سه‌شنبه) از طریق ویدئو در دادگاه نیویورک حاضر می‌شود، جایی که انتظار می‌رود قاضی به او بفهماند که نمی‌تواند مدارک خاصی را در پرونده جنایی علیه‌اش در مورد پولی که به یک ستاره فیلم‌های مستهجن پرداخت شده، به صورت علنی فاش کند.

ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از رویترز، قاضی «خوان مرچان» در دادگاه ایالتی منهتن موافقت کرد که رئیس جمهور پیشین  ایالات متحده از راه دور در دادگاه ظاهر شود و از تکرار تدابیر شدید امنیتی مورد نیاز در روز ۴ آوریل که ترامپ شخصاً محاکمه شد و شخصاً بر بی‌گناهی خود تاکید کرد، اجتناب شود. دادستان‌ها و وکلای ترامپ در دادگاه مرچن حاضر خواهند شد.

محدودیت‌های ترامپ مربوط به صورتجلسه هیات منصفه، اظهارات شاهد و سایر موادی است که دادستان‌ها باید به منظور آماده شدن برای محاکمه به دفاع تحویل دهند.

در دستوری در ۸ مه، مرچن از افشای این مطالب برای اشخاص ثالث، از جمله برای رسانه‌های خبری و رسانه‌های اجتماعی جلوگیری کرد.

دادستان‌ها گفته‌اند که این دستور به دلیل سابقه حملات ترامپ در رسانه‌های اجتماعی و خطر آزار و اذیت شاهدان لازم بوده است.

قاضی در جلسه استماع اوایل این ماه گفت که ترامپ، نامزد پیشتاز نامزدی جمهوری‌خواهان برای ریاست‌جمهوری در انتخابات ۲۰۲۴، می‌تواند در مورد بیشتر شواهد موجود در این پرونده، صحبت کند.

دادستان‌ها گفته‌اند، زمانی که به وکلای ترامپ توصیه شود که چه کاری می‌تواند و چه کاری نمی‌تواند با آنها انجام دهد، مطالب اضافی را در اختیار او قرار خواهند داد.

ترامپ با ۳۴ اتهام جنایی، جعل سوابق تجاری برای پنهان کردن بازپرداخت ۱۳۰ هزار دلاری، پرداختی ۱۳۰ هزار دلاری به ستاره فیلم‌های بزرگسالان مواجه است.

گفته می‌شود این پرداخت در ازای سکوت او قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ در مورد رابطه‌اش با ترامپ بوده است که ترامپ آن را رد می‌کند.

کد خبر 762524

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha