شصت و یک قانون‌گذار جمهوری‌خواه کنگره در نامه‌ای از بایدن خواستند برای تایید صلاحیت ذهنی خود تست شناختی بدهد یا از رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ کنار بکشد.

بایدن

به گزارش همشهری آنلاین، جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا از جو بایدن خواستند تست شناختی دهد یا از رقابت ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کند.

شصت و یک نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان به رهبری «رونی جکسون» عضو کنگره و پزشک سابق کاخ سفید با توجه به اعلام کارزار انتخاباتی مجدد بایدن برای انتخابات ۲۰۲۴ گفتند «نگران وضعیت شناختی فعلی او و توانایی وی برای دور دوم ریاست‌جمهوری هستند».

به گزارش فاکس نیوز، آن‌ها افزودند صرف‌نظر از جنسیت، سن و حزب سیاسی، همه روسای‌جمهور باید توانایی‌های ذهنی خود را ثبت و نشان دهند.

پیش‌تر «کوین اوکانر» پزشک بایدن نتیجه‌گیری کرد او برای انجام وظیفه‌اش مناسب و تمام مسئولیت‌هایش را به طور کامل انجام می‌دهد. 

اوایل امسال «جیل بایدن» همسر رئیس‌جمهور ۸۰ ساله آمریکا ایده آزمایش برای تایید صلاحیت ذهنی وی را مضحک توصیف کرد. 

اسفندماه «اسکات دجارلیس»  نماینده کنگره آمریکا پیشنهاد کرد با تصویب یک متمم در قانون اساسی آمریکا، رئیس‌جمهور و معاونش ملزم به اثبات برخورداری از صلاحیت شناختی به منظور خدمت کردن در دولت شوند.

بایدن پنجم اردیبهشت رسماً قصد خود را برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری در ویدئویی که تیم انتخاباتی جدیدش منتشر کرد، اعلام کرد و گفت که وظیفه او دفاع از «دموکراسی آمریکایی» است. این ویدئو با تصاویری از حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ حامیان دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا و رقیب احتمالی بایدن در انتخابات آتی آغاز شد.

رئیس‌جمهور آمریکا برنامه‌های جمهوری‌خواهان را تهدید برای آزادی این کشور توصیف کرد و از تندروهای حامی MAGA مخفف شعار سیاسی ترامپ «آمریکا را دوباره بزرگ کنیم» انتقاد کرد. 

اعلام بایدن برای شرکت در انتخابات آتی آمریکا در حالی است که بر اساس نظرسنجی‌ها، اغلب رای‌دهندگان آمریکایی خواستار گذار از او و دونالد ترامپ هستند و تمایلی به رقابت دوباره این دو نفر در انتخابات پیش‌رو ندارند.

به تحلیل رویترز، سن بایدن، نامزدی مجدد او را یک قمار تاریخی و مخاطره‌آمیز برای حزب دموکرات می‌کند که با نقشه انتخاباتی سختی برای حفظ اکثریت سنا در سال ۲۰۲۴ مواجه است و اکنون در مجلس نمایندگان آمریکا در اقلیت است. 

کاخ سفید هم به‌رغم گاف‌های کلامی و رفتاری و سردرگمی‌های مداوم بایدن که در رویدادهای رسمی شکار دوربین‌ها می‌شود، مدعی است او از نظر ذهنی به حد کافی برای سختی‌های کار آماده است. قرار است کامالا هریس معاون بایدن زوج انتخاباتی وی برای ورود مجدد به کاخ سفید باشد. 

کد خبر 760116
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha