همشهری آنلاین: در تهران بزرگ تاکنون سه دوره گزارش‌گیری انجام و منعکس شده است که تا 14 آبان ماه (9 روز) یک میلیون و 165 هزار خانوار فهرست شده‌اند.

نعمت نصیری، قائم مقام مدیر اجرایی ستاد سرشماری تهران بزرگ،با بیان این مطلب ادامه داد:از این تعداد برای یک میلیون خانوار پرسشنامه تفصیلی تکمیل شده است، بنابراین این تعداد از نظر ویژگی‌های مسکن، جمعیتی و سایر موارد سرشماری شده‌اند و از این تعداد حدود 49 هزار خانوار روستایی و مابقی شهری هستند.

وی تاکید کرد: در این سه دوره حدود 48 درصد خانوار‌ها فهرست شده‌اند و برای 40 درصد آنها نیز پرسشنامه تکمیل شده است.

 تعدادی خانوار در تهران بزرگ وجود دارند که برای آنها پرسشنامه تکمیل نشده است، علت آن نیز غایب بودن خانوار‌ها در محل سکونت خود است.

 برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است که در ایام تعطیل و بعد از ساعت کار با هماهنگی خانوار‌ها مجددا به آنها مراجعه تا به صورت تدریجی سرشماری شوند.

وی ادامه داد: از امروز 16 آبان تا 10 روز آینده سرشماری ادامه خواهد داشت .
البته تهران به عنوان پایتخت کشور مشکلات مختص به خود را دارد جمعیت به نحوی در برخی مناطق متراکم است و دسترسی دچار مشکل می‌شود کار میدانی نیز به صورتی است که باید پاسخگو مطلع در خانواده حضور داشته باشد تا بتواند اطلاعات تفضیلی را ارائه دهد از نظر حساسیت و اهمیت و دقت اطلاعات برخی مواقع افراد مطلع در خانوار وجود ندارد که مراجعه مجدد را می‌طلبد.

وی گفت:14  درصد خانوار‌ها در تهران بزرگ به دلایلی همچون کار، خرید، زیارت، مسافرت، بیماری و... غایب بودند و سرشماری آنها به صورت مجدد در ایام تعطیل و پس از ساعت اداری انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا نصیری با اشاره به اینکه تهران بزرگ شامل سه شهرستان ری، شمیرانات و تهران است تاکید کرد: سرشماری در تهران بزرگ نیز هم زمان با سایر استان‌ها از ششم آبان ماه آغاز شد. حدود پنج هزار مامور در تهران بزرگ در قالب 1240 گروه فعالیت سرشماری انجام می‌دهند.

به گفته او گروه‌های شهری، گروه‌هایی چهار نفره به همراه یک سرگروه و گروه‌های روستایی، سه نفره به همراه یک سرگروه هستند.

وی کل نیرو‌هایی که در تهران بزرگ و در رده‌های مختلف فعالیت می‌کنند را حدود 10 هزار و 400 نفر عنوان و خاطرنشان کرد: رده‌های مختلف شامل مدیریتی، پشتیبانی و میدانی هستند.

رده میدانی شامل چهار رده دیگر با عنوان مامور، کارشناس گروه، کارشناس بازبینی و بازبین هستند.

او روند فعالیت سرشماری در تهران بزرگ را مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: ظرف مدت 20 روز طبق پیش‌بینی انجام شده سرشماری صورت خواهد گرفت بدین معنی که به طور متوسط روزانه باید پنج درصد کار انجام شود.

براساس تصمیم ستاد سرشماری قرار است طی این 20 روز هفت دوره گزارش گیری انجام و آمار سرشماری منعکس شود.

او از پیشرفت پنج درصدی کار به صورت روزانه خبر داد و افزود: همکاری خانواده‌ها در تهران مطلوب است.

قائم مقام مدیر اجرایی ستاد سرشماری با بیان اینکه در برخی ایام و در برخی نقاط شهر به دلیل ریزش باران، کندی در کار ایجاد شده است خاطرنشان کرد: امید است در تاریخ مقرر اتمام سرشماری (26 آبان ماه) کل تهران بزرگ تحت پوشش قرار گیرد و از این پس برای فرآیند‌های بعدی سرشماری که آماده‌سازی برای استخراج است، آماده شویم.

وی با بیان اینکه به دلیل مطلوب بودن روند پیشرفت کار بعید به نظر می‌رسد روز‌های 27 و 28 آبان ماه سرشماری ادامه یابد تاکید کرد: ستاد سرشماری تاکید دارد تا 26 آبان ماه کار پوشش داده شود در سرشماری‌های گذشته به دلیل برخی دلایل کار بیشتر از حد به طول انجامید. 

کد خبر 7622

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز