شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۷:۲۵
۰ نفر

متخصصان می‌گویند که آگاه‌سازی‌ و آموزش جمع کثیری از مردم کشور برای مبارزه با سرطان ضروری است.

 براساس این گزارش، دست کم یک سوم از 40درصد کل موارد ابتلا به سرطان قابل پیشگیری است. به گفته متخصصان مهم‌ترین اقداماتی که امکان پیشگیری از بروز سرطان را فراهم می‌کند شامل ترک دخانیات، دنبال کردن رژیم غذایی سالم و بهداشتی، تحرک بدنی و همچنین پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های عفونی هستند. برخی از بیماری‌های عفونی ممکن است منجر به بروز سرطان شوند.

سرطان بیماری رشد و تکثیر غیرقابل کنترل سلول‌های بدن است که می‌تواند هر ناحیه‌ای از بدن را گرفتار کند.‌براساس گزارش این سازمان، سرطان یک عامل مهم و اصلی مرگ و میر در سراسر جهان به‌ویژه در کشورهای رو به توسعه مانند پاکستان است. در این کشور کمتر از 50درصد کل جمعیت با سواد هستند و درباره بیماری سرطان اطلاعات مناسبی دارند.

هرچند آمار دقیق از نرخ ابتلا به این بیماری و شمار مرگ‌و‌میر ناشی از آن در این کشور مشخص نیست اما طبق محاسبات این سازمان بین‌المللی سالانه 61 هزار و 624 مرد پاکستانی به این بیماری مبتلا شده و از این تعداد 42 هزار و 624 مرد جان خود را ازدست می‌دهند. همچنین سالانه 75 هزار و 95 زن پاکستانی به سرطان مبتلا شده و از این تعداد 43 هزار و 188 زن قربانی سرطان می‌شوند. در پاکستان بخش عمده سرطان‌ها در مراحل پیشرفته بیماری تشخیص داده می‌شوند. کارشناسان بهداشتی معتقدند که فقدان آگاهی درباره سرطان‌ها و علائم و نشانه‌های آنها یکی از دلایل مهم تاخیر در تشخیص بیماری و در نتیجه پیشرفت آن تا مراحل غیرقابل درمان است.

کد خبر 76126

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز