چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۷:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: راکتور نیروگاه بوشهر هفتم اسفندماه با حضور روسای سازمان انرژی اتمی ایران و روسیه با سوخت مجازی آزمایش شد.

به گزارش واحدمرکزی خبر پیش از این دیگر بخش​های نیروگاه از جمله توربین و مدارات بخار آزمایش شده بود و این آزمایش مهم مقدمه آغاز به کار کامل این نیروگاه است.

در مراسم پیش راه​اندازی نیروگاه اتمی بوشهر رضا آقازاده رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان و سرگئی کرینکو رئیس سازمان فدرال انرژی اتمی روسیه وکارشناسانی از دو کشور حضور داشتند. [مفاهیم: انرژی هسته‌ای چیست؟]

از آنجا که نخستین محموله سوخت نیروگاه اتمی بوشهر اواخر پاییز سال گذشته به این نیروگاه منتقل شده است پیش​بینی می​شود در آینده نزدیک این نیروگاه به طور کامل در چرخه تولید برق کشور وارد شود.

آقازاده به هنگام سوخت گذاری مجازی نیروگاه اتمی بوشهر گفت: امروز روز مهمی برای مردم ایران است که سال​ها راه​اندازی این نیروگاه را انتظار می کشیدند.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان ابراز امیدواری کرد با پایان یافتن مرحله پیش راه​اندازی نیروگاه اتمی بوشهر، این نیروگاه در آینده نزدیک بخشی از برق مورد نیاز کشور را تأمین کند.
سرگئی کرینکو رئیس سازمان فدرال انرژی اتمی روسیه نیز گفت: نیروگاه اتمی بوشهر در نوع خود در دنیا بی نظیر است و راه​اندازی آن از حساسیت بالایی برخوردار است.

کرینکو نیز ابراز امیدواری کرد با آزمایش نرم افزاری نیروگاه اتمی بوشهر مرحله اصلی تولید انرژی در این نیروگاه به زودی آغاز شود.

تفاوت سوخت مجازی و سوخت اصلی

میله‌های سوخت مجازی مشابه سوخت اصلی است که حاوی اورانیم کم‌غنی شده است.

به گزارش ایسنا یکی از کارکنان بهره‌برداری نیروگاه بوشهر گفت: تفاوت‌ این سوخت‌گذاری این است که به جای سوخت اصلی در میله‌های سوخت، سرب قرار دارد که این میله‌ها را کاملا هم‌وزن سوخت اصلی می‌کند.

وی ادامه داد: هدف از این کار شبیه‌سازی‌کردن شرایط هیدرولیکی مدار اول برای انجام تست سرد و گرم راکتور است.

شیرازی که توضیحات لازم را در مورد عملکرد فعالیت وقت ساختمان تولید آب دمین (آب تصفیه‌شده‌) به خبرنگاران ارایه می‌کرد، افزود: در بارگذاری سوخت اولیه 80 تن سوخت بارگذاری خواهد شد که هرسال یک‌سوم آن تعویض می‌شود.

کد خبر 75988

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز