همشهری آنلاین: روزنامه الثوره چاپ دمشق در گزارش مشروحی از فعالیتهای هسته‌ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران نوشت: منطقه خاورمیانه از طریق ایران وارد باشگاه هسته‌ای صلح آمیز شده است

boshehr

به گزارش ایرنا از دمشق، این روزنامه در یک صفحه گزارش خود به فعالیت مراکز مهم اتمی و غنی سازی اورانیوم در ایران اشاره کرده و در مطلبی با عنوان بزرگ  تهران وارد باشگاه هسته‌ای صلح آمیز شده است نوشت: منطقه از طریق ایران وارد عصر انرژی هسته‌ای صلح آمیز شده است.

الثوره با اشاره به این که نیروگاه اتمی بوشهر به گفته کارشناسان، مرکز موازنه های استراتژیک منطقه ای و جهانی است، افزود: ایران در مسیر صحیحی حرکت می‌کند زیرا موفق به شکستن تحریم هایی شد که به منظور جلوگیری از دستیابی به فناوری اتمی صلح آمیز تدارک دیده شده بود.

در گزارش دیگر با عنوان 'نیروگاه بوشهر آماده است. و در سه ماه برق تولید می کند آمده است: راه اندازی این نیروگاه نوعی پیروزی بر دشمنان، تاکید بر عزم و ثبات مردم ایران برای دفاع از حقوق مشروع خود و نماد برنامه هسته ای صلح آمیز برای ایرانیان است.

مرکز نطنز دیگر موضوع مورد توجه الثوره می باشد که در آن آمده است: پایگاه نطنز در شهری به همین نام در استان اصفهان و 70 کیلومتری جنوب شرق کاشان است.

این روزنامه در پایان صفحه 14 خود که به فعالیت های هسته‌ای صلح آمیز ایران اختصاص دارد نیز رآکتور تهران را بررسی کرده و با تیتر بزرگ نوشت: 'رآکتورهای تهران برای مصارف پزشکی است.

در این بخش نیز آمده است: مرکز پژوهش های هسته ای تهران اولین تاسیسات مهمی است که در سال 1967 تاسیس شد و سمبل فعالیت های اتمی صلح آمیز است.

این مرکز در دانشگاه تهران قرار داشته و زیر نظر سازمان انرژی اتمی ایران است.
الثوره در مقاله دیگری در این صفحه با عنوان در مسیر صحیح' از سخنان سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی بشدت انتقاد کرد که گفته است: مقبول نیست که تهران از ثمره انرژی هسته ای برخوردار شود.

کد خبر 114834
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز