همشهری آنلاین: آلکسی بورودافکین معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: سرگئی کرینکو رئیس شرکت دولتی روس اتم در سفری که در آینده به ایران خواهد داشت، جزییات پروژه نیروگاه اتمی بوشهر را بررسی می‌کند.

به گزارش ایرنا، بورودافکین که برای انجام دیداری به تهران سفر کرده است، روز جمعه 2 اسفند در گفت و گو با ریانووستی گفت: نیروگاه اتمی بوشهر در زمان مورد توافق با ایران راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به رایزنی‌های خود با مقام‌های ایرانی گفت: در این دیدارها با توجه به ویژگی‌های مختص به وزارت امور خارجه، موضوع احداث نیروگاه اتمی بوشهر را مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: به نوبه خود می‌توانم تایید کنم که همانند سابق از راه‌اندازی نیروگاه اتمی بوشهر در زمان مورد توافق استقبال می‌کنیم تا آغاز به کار کرده و برق تولید کند.

به گفته این مقام روس، تحویل سوخت هسته‌ای به نیروگاه بوشهر در سال 2008 نشانه عزم روسیه در راه اندازی اولین نیروگاه اتمی ایران است.

نیروگاه اتمی بوشهر با ظرفیت یک‌هزار مگاوات بر اساس موافقت نامه دولتی سال 1995 میان ایران و روسیه احداث می‌شود و شرکت اتم استروی اکسپورت پیمانکار اصلی آن است.
معاون وزیر امور خارجه روسیه در ادامه این گفت و گو اعلام کرد که روسیه به همکاری‌های فنی و نظامی خود با ایران بر اساس قوانین بین المللی ادامه خواهد داد.

وی افزود: روسیه همکاری در زمینه عرضه تولیدات نظامی با ایران را بر اساس قوانین بین المللی ادامه می‌دهد.

معاون وزیر خارجه روسیه در بخشی دیگر از گفت‌وگو خود با این منبع خبری روسیه گفت: سرگئی اشماتکو وزیر انرژی روسیه به عنوان رییس روسی کمیسیون بین دولتی منصوب شده و اولویت همکاری روسیه با ایران در عرصه‌های اقتصادی ، نفت وگاز ، انرژی هسته‌ای و برق است.

کد خبر 75734

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز