معاون هماهنگی امورمناطق شهرداری تهران گفت: مدیریت شهری اهتمام خود را در جهت جلوگیری از زوال مکان های با هویت تاریخی در حال تخریب که در آستانه تبدیل شدن به فضای بی دفاع شهری هستند را به کار خواهد گرفت.

علیرضا جاوید

به گزارش همشهری آنلاین، بازدید میدانی علیرضا جاوید معاون هماهنگی امورمناطق شهرداری تهران به دعوت شهروندان و فعالان محلات منطقه ۱۲ با همراهی امیر یزدی شهردار منطقه ۱۲ و جمعی از مدیران شهری این منطقه برگزار گردید.

علیرضا جاوید ضمن بازدید از اماکن این منطقه از روند احیاء و باز زنده سازی خانه های ارزشمند تاریخی و فرهنگی تقدیر و تشکر بعمل آورد و خاطرنشان کرد: با شناسایی ظرفیت بخش خصوصی و تسهیلگری برای شهروندان شرایطی فراهم می‌شود که علاوه بر احیای بافت تاریخی، توسعه محله‌ای این مکان‌ها هم مدنظر قرار گرفته تا شهروندان و ساکنین محلات احساس تعلق بیشتری به شهر و محله خود پیدا کنند.

خانه اردیبهشت پاتوق فرهنگی شهروندان منطقه ۱۲

علیرضا جاوید ضمن بازدید از خانه اردیبهشت در جریان فعالیت‌های فرهنگی این مکان محله محور قرار گرفت و تأکید کرد: استفاده از بستر خانه های تاریخی از جنس خانه اردیبهشت و تبدیل خانه هایی از این دست به یک پاتوق محلی جهت اقدامات فرهنگی با محوریت موضوعات اجتماعی و آگاهی بخشی به شهروندان محلات اتفاق مبارکی است که سبب ارتقاء جایگاه فرهنگی اجتماعی محلات در معرض آسیب خواهد شد.

وی در ادامه از اینکه خود شهروندان نسبت به پاتوق فرهنگی محله خود در خانه اردیبهشت احساس تکلیف می کنند تقدیر کرد و افزود: خانه تاریخی اردیبهشت متعلق به دوران زندیه در تهران است که پس از مرمت و احیاء در اختیار مردم محلی قرار گرفته و تبدیل به یک پاتوق فرهنگی برای مردم قلب پایتخت شده است.

شایان ذکر است این پاتوق شاخص فرهنگی با اکران هفتگی فیلم های روز اجتماعی و انتشار هفته نامه با محوریت موضوعات شهروندی به ارتقاء جایگاه فرهنگی و اجتماعی مردم این محلات می پردازد.

رویش دوباره کودکان کار در صبح رویش

معاون هماهنگی امور مناطق ضمن بازدید از روند آموزشی کودکان کار در مدرسه صبح رویش در جریان امور فرهنگی این کودکان قرارگرفت و افزود: رویش دوباره این کودکان مرهون زحمات معلمان و فعالین متخصص حوزه اجتماعی به کار گرفته شده در این مدارس است. 

مدرسه صبح رویش منطقه ۱۲ واقع در بوستان زندگی این منطقه با تدبیر مدیران شهری منطقه ۱۲ دراختیار نهادهای مردمی جهت ارائه خدمت به کودکان کار قرار داده شده است.

قرارگاه محرومیت زدایی خدمتی خالصانه برای اقشار محروم جامعه

علیرضا جاوید با همراهی شهردار منطقه ۱۲ و سرگرد حسین زاده فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی محمد رسول الله(ص) در محله هرندی که با همکاری سپاه پاسداران در این مکان خدمات پزشکی و سلامت محور به مردم این محله ارائه می‌شود، بازدید و ضمن تقدیر از خدمات این مجموعه هماهنگی های لازم را جهت ارتقاء اهداف این مجموعه بعمل آورد.

بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران، در خاتمه این بازدید صبحگاهی شهروندان و فعالان محلات منطقه ۱۲ با مطرح کردن چالش ها و مشکلات با مدیران شهری به ارائه نقطه نظرات پیرامون ارتقاء سطح زندگی و باز زنده سازی محلات این منطقه پرداختند و معاون هماهنگی امور مناطق پیگیری و هماهنگی های لازم را در این خصوص انجام و تأکید کرد که کسب رضایت شهروندان اولویت شهرداری در ارائه خدمت به مردم شهر تهران است.

کد خبر 759171
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha