روبات‌های «اتوئو» (Autev) می‌توانند شارژ خودروهای برقی را به مکان‌های پارک معمولی بیاورند.

اتوئو

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از نیو اطلس، با افزایش تعداد وسایل نقلیه برقی در جاده‌ها، نیاز به مکان‌های پارکینگ قابل دسترسی به شارژر نیز افزایش می‌یابد. اپراتورهای گاراژها و پارکینگ‌ها به ‌زودی می‌توانند از روبات‌های شارژ «اوتوئو» (Autev) که به چرخ مجهز هستند و برای شارژ به سمت خودروهای مردم می‌آیند، استفاده کنند، این مساله باعث می‌شود که دیگر نیازی به مکان‌های اختصاصی جهت شارژ خودروها وجود نداشته باشد.

روبات «Autev» که توسط یک استارت آپ مستقر در سیاتل به همین نام طراحی شده است، اساسا یک باتری بزرگ روی چرخ است. هنگامی که توسط فرد متقاضی شارژ خودرو  از طریق یک برنامه (application) او را فرا بخواند، این روبات حامل شارژ به طور مستقل به سمت ماشین برقی کاربر (یا نوع دیگری از خودروی برقی) حرکت می‌کند. در نتیجه وسیله در هر نقطه پارکینگ در داخل گاراژ یا پارکینگ اختصاصیی خودروهای برقی قرار داشته باشد، روبات مخصوص شارژ باتری به سمت آن می‌آید و کاربر می‌تواند از طریق این روبات خودروی خود را شارژ کند.

خودروهای برقی هر جایی که لازم باشد شارژ می‌شوند | روبات‌های شارژ رسان!


هنگامی که روبات وارد می شود، کاربر فقط کابل شارژ روبات را به درگاه شارژ وسیله نقلیه خود وصل می‌کند، سپس آن را رها می‌کند تا شارژ باتری را انحام دهد، همزمان کاربر می‌تواند به سایر کارهای خود رسیدگی کند.

هنگامی که کاربر بازمی‌گردد، کابل روبات را جدا می‌کند و به آن اجازه می دهد به ایستگاه شارژ خود در گاراژ برگردد. اگر کاربر زودتر برگردد و بخواهد قبل از اتمام شارژ آن را ترک کند، می‌تواند ظرفیت شارژ مورد نظر را از طریق برنامه کاهش دهد یا فقط به صورت دستی کابل روبات را جدا کند. «اسامه السالئوم»مدیر عامل کمپانی «اتوئو»( Autev) در گفت و گو با نیواطلس، می‌گوید که این روبات از فناوری شارژ سریع DCFC پشتیبانی می‌کند و می تواند تا شش وسیله نقلیه را پیش از آنکه خود نیاز به شارژ مجدد داشته باشد، شارژ کند.

بیشتر بخوانید:

امید است که ناوگان روبات‌ها تا سه ماهه اول سال آینده به صورت تجاری در اختیار اپراتورهای گاراژها و پارکینگ‌ها قرار گیرد. این اپراتورها برای استفاده از این روبات‌ها به طور ماهانه هزینه‌ای پرداخت می‌کنند و از هزینه‌های شارژ خودروی مشتری‌ها و تبلیغات روی روبات‌ها درآمد کسب می‌کنند.

کد خبر 758450

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha