یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین - سپیده بهکام: بازگشت دسته جمعی ۳۶ شرکت بورسی به تابلوی معاملات در روز یکشنبه ۴ اسفند ماه موجب شد همه شاخص‌های اصلی بورس تهران با کاهش روبرو شوند.

در این روز شاخص کل قیمت سهام با ۵۹ واحد افت به ۸ هزار و ۲۹۷ واحد رسید و شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) با ۶۰.۲ واحد کاهش به ۶ هزار و ۶۹۰ واحد نزدیک شد.

شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) هم یک واحد منفی خورد تا به ۱۲ هزار و ۷۹۳ واحد برسد. همچنین در معاملات این روز شاخص صنعت ۵۱.۴ واحد پایین‌تر و روی رقم ۶ هزار و ۴۳۵ واحد ایستاد.

طی دادوستدهای امروز بورس اوراق بهادار تهران ۳۱ نفر اقدام به خرید ۲۱۹ هزار و ۵۸۹ سهم ایران ترانسفو به ارزش ۱.۵ میلیارد ریال کردند.

این شرکت پرتقاضاترین سهم بورس تهران در معاملات امروز بود. در سوی مقابل هم ماشین‌آلات تراکتورسازی با ۸۶ دستور فروش که برای ۶۲۸ هزار و ۸۵۰ سهم این شرکت به ارزش ۸.۶۶ میلیارد ریال صادر شد، صدر نشین جدول عرضه بود.

پس از آن فولاد خوزستان و بانک کارآفرین به ترتیب به حجم عرضه ۱.۳۸ میلیون سهم به ارزش ۵.۶۵ و دو میلیون سهم به ارزش ۵.۵ میلیارد ریال در ردیف‌های دوم و سوم این جدول طی مبادلات امروز بورس تهران ایستادند.

امروز در مجموع در بورس اوراق بهادار تهران ۵۴ میلیون سهم به ارزش ۸۸ میلیارد ریال دادوستد شد.

کد خبر 75842

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز