همشهری آنلاین: سهام بانک ملت به عنوان بانکی موفق و با قابیلت سود آوری، شفافیت، دارایی‌های با ارزش، نیروی انسانی مجرب، قدرت تعاملات بین‌المللی و ظرفیت‌های فراوان وارد بورس شد که در آینده با تقاضای مناسبی در بازار سهام مواجه خواهد شد.

سید حمید پورمحمدی - معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد - که با خبرگزاری فارس گفت‌وگو می‌کرد سخنان خود را این‌گونه شروع کرد و درباره دلیل عدم فروش همه ۶۵۵ میلیون سهم بانک ملت در روز چهارشنبه گذشته گفت: این اتفاق به علت کمبود وقت و لحاظ کردن ۴۵دقیقه زمان و همچنین الزامات بورس اوراق بهادار تهران در خصوص زمان معاملات رخ داد که بعد از گذشت ۴۵دقیقه و فروش ۳۴۰میلیون سهم، امکان فروش باقی سهام وجود نداشت اما امروز در عرض کمتراز نیم ساعت ۳۲۴ میلیون سهم آن به فروش رسید.

پورمحمدی ادامه داد: با این اوصاف شروع واگذاری نهادهای مالی و پولی کشور با موفقیت همراه شد و اولین گام این موفقیت با واگذاری دیگر بنگاه های مالی و پولی و مشمول اصل ۴۴ تداوم خواهد یافت.

وی  ادامه داد: با ورود بانک ملت به بورس و واگذاری ۳۰ درصدی به سهام عدالت، ۲۵ درصدی رد دیون ( ۱۵ درصد به شستا و دو بلوک ۵ درصدی به صندوق بازنشستگی و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح) و همچنین عرضه ۵ درصد در بورس و واگذاری ۵ درصد دیگر به کارکنان بانک ملت، سهم بخش خصوصی این بانک از سهم دولت بیشتر شد.

این مقام مسئول وزارت اقتصاد افزود: با این شرایط وطبق قانون محاسبات، بانک ملت ازاین پس در شمار شرکت‌های غیر دولتی تلقی خواهد شد.

به گفته پورمحمدی، ۱۰ درصد از سهام بانک ملت از سبد سهام عدالت بازپس داده شده و نامه مربوطه به سازمان خصوصی‌سازی و کارگزاری سهام عدالت ارایه می‌شود تا سهم سبد سهام عدالت از ۴۰ به ۳۰ درصد برسد.

وی در پاسخ به این سئوال که با توجه به اتمام عرضه ۵ درصد سهام بانک ملت، باقی سهام و واگذاری بلوکی این بانک در چه زمانی رخ خواهد داد، گفت: ادامه عرضه خرد و بلوکی سهام بانک ملت به شرایط بازار سرمایه بستگی دارد و هر زمانی که وضعیت مناسب باشد این عرضه‌ها انجام خواهد شد.

وی افزود: در تلاشیم طی روزهای باقی‌مانده سال نیز سهام یک بانک یا شرکت بیمه‌ای را وارد بورس کنیم که باید این مساله را با سازمان خصوصی‌سازی و بورس بررسی کنیم.

کد خبر 75765

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز