همشهری آنلاین: بورس تهران دقت لازم را در بررسی‌های خود در مورد عرضه سهام بانک ملت انجام داد و در تجدید پذیرش، شرط‌هایی در نظر گرفته شد تا اطلاعات کافی و شفاف منتشر شود.

به گزارش روابط عمومی بورس اوراق بهادار تهران، علی سنگینیان - معاون مطالعات اقتصادی شرکت بورس - این مطلب را گفت و ادامه داد: بررسی‌های کافی برای عرضه سهام بانک ملت توسط بورس اوراق بهادار تهران صورت گرفته است.

وی در ادامه سخنان خود توضیح داد: بورس قیمت‌گذاری نمی‌کند و محلی است که کشف قیمت صورت می‌گیرد، همچنین یکسری ملاحظات را در نظر می‌گیرد تا به تصمیم خریدار و فروشنده کمک کند.

وی به جذابیت عرضه‌های اولیه اشاره کرد و افزود: عرضه‌های اولیه در بورس‌های دیگر جهان نیز با بازدهی خوبی همراه است، سهامداران بورس تهران هم با توجه به سابقه عرضه‌های اولیه در سال‌های گذشته از آن استقبال می‌کنند و در کوتاه مدت از بازدهی مناسبی بهره‌مند می‌شوند.

وی در ادامه به رکود بورس اشاره کرد و گفت: بورس هم مانند چرخه‌های تجاری در اقتصاد، دارای رونق و رکود است. همچنین بحران‌ مالی جهانی و شرایط اقتصادی کلان کشور در بورس تاثیر گذار است و در واقع بورس عملکرد اقتصاد کشور را منعکس می‌کند.

کد خبر 75630

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز