چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۸:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: حدود ۵۰ درصد از حجم کل سهام عرضه شده بانک ملت در بورس تهران معامله شد، بنابراین هنوز قطعیت این معامله محرز نیست.

تا پایان معاملات روز چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه، در بورس تهران تنها ۳۴۰ میلیون سهم بانک ملت به بهای هر سهم ۱۰۵ تومان معامله شد اما با توجه به اینکه مطابق قانون برای قطعیت معامله در عرضه اولیه نیاز هست حتما ۶۶ درصد سهام شرکت معامله شود، برای قعطی شدن این معامله نیاز به تصمیم مدیران و مسئولان بورس اوراق بهادار تهران و سازمان خصوصی‌سازی است. 

علی صحرایی در گفت و گو با فارس در این باره توضیحاتی ارائه داد. وی اظهار داشت: از ساعت ۱۱:۲۲دقیقه تا ۱۲ ظهر امروز در مجموع ۳۴۰ میلیون سهم از ۶۵۵ میلیون سهم قابل عرضه اولیه بانک ملت معامله شد.

وی ادامه داد: این تعداد سهام به قیمت هر سهم ۱۰۵ تومان و در ۸۰۲ دفعه خریداری شد اما قطعیت این معامله با توجه به داد و ستد حدود ۵۰ درصد از ۶۵۵ میلیون سهم عرضه شده محرز نیست و به تصمیم مدیران بورس و سازمان خصوصی‌سازی نیاز دارد.

براساس آیین‌نامه‌های موجود در عرضه‌های اولیه سهام شرکت‌ها باید حداقل بیش از ۶۶درصد از سهام عرضه شده داد و ستد شود تا آن معامله قطعیت پیدا کند؛ در غیر اینصورت و چنانچه بین ۵۰ تا ۶۶ درصد از سهام در عرضه اولیه دادوستد شود باید مدیرعامل شرکت بورس و مسئولان مربوطه در این خصوص تصمیم‌گیری کند.

هم‌اکنون مدیران شرکت بورس و مسئولان سازمان خصوصی‌سازی در محل شرکت بورس جلسه‌ای را در این‌باره تشکیل داده‌اند.

کد خبر 75573

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز