همشهری آنلاین: رئیس پلیس بزرگترین شهر مرزی مکزیک با آمریکا در پی تهدید باندهای تبهکار از مقام خود کناره گیری کرد.

به گزارش الجزیره، پیش از استعفای رئیس پلیس شهر خوارس، باندهای تبهکار تهدید کرده بودند، در صورتی که وی از مقام خود کناره گیری نکند، در هر 48 ساعت یک نیروی پلیس را خواهند کشت.

بر اساس این گزارش روبرتو اردونا دبیرکل امنیت عمومی شهر سیوداد خوارس روز جمعه 20 فوریه ساعاتی پس از کشف جسد یک افسر پلیس و یک نگهبان زندان در این شهر، از مقام خود استعفا داد.

اردونا پس از اعلام استعفای خود گفت: ما نمی‌توانیم اجازه دهیم مردانی که برای دفاع از امنیت شهروندان فعالیت می‌کنند، همچنان کشته شوند. به همین دلیل من استعفای دائم خود را تقدیم می‌کنم.

یک پیام از سوی باندهای تبهکار بر جسد هر یک از این دو نفر به مضمون اینکه در صورت عدم استعفای روبرتو ارودونا، به فاصله هر دو روز یکبار یک افسر پلیس کشته خواهد شد، نقش بسته بود.

این کشتارها دارای این پیام است که باندهای تبهکار قصد دارند نیروی پلیس بزرگترین شهر مرزی مکزیک با آمریکا که دارای 1.3 میلیون نفر جمعیت است را تحت کنترل خود درآورند.

خبرنگار الجزیره در مکزیک درباره استعفای رئیس پلیس شهر سیوداد خوارس چنین گزارش داده است: اردونا به دلیل افزایش قدرت کارتل‌های مواد مخدر در سیوداد خوارس ناگزیر به استعفا شده است.

کد خبر 75755

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز