همشهری آنلاین: دولت مکزیک یک نظامی ارشد را به اتهام ارائه اطلاعات به گروه‌های قاچاق مواد مخدر بازداشت کرد.

به نوشته ال موندو، دادستانی کل مکزیک اعلام کرد: فرد بازداشت شده ارتورو گونسالس دارای درجه سرگردی است. داستانی مکزیک افزود که درچارچوب عملیات پاکسازی علیه کارمندان دولتی که مبادرت به ارائه اطلاعات به قاچاقچیان مواد مخدر کرده‌اند دستور بازداشت گونسالس را صادر کرده است.

روزنامه ال دیاریو  چاپ مکزیک اعلام کرد که این افسر ارشد ماهانه قرار بود از کارتل مواد مخدر بلتران 100 هزار دلار جهت ارائه اطلاعاتی از وزارت دفاع مکزیک و ریاست جمهوری این کشور دریافت کند.

عملیات پاکسازی بر کارمندان دادستانی مکزیک از جمله افسران پلیس مظنون به ارائه اطلاعات به قاچاقچیان متمرکز است.

پیشتر در جریان این تحقیقات مقامات ارشدی از جمله رئیس سابق اینترپل در مکزیک و رئیس دادستانی مسوءل مبارزه با جرایم سازمان یافته که مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر در حیطه مسوءلیت وی بود، تحت بازداشت درآمده‌ بودند.

همزمان با آغاز تحقیات 30 نفر از مقامات پلیس مکزیک نیز به اتهام فساد  بازخرید شده‌اند.

دولت مکزیک در حال مبارزه با کارتل‌های مواد مخدر است که به دلیل درگیری  با نیرو‌های امنیتی و سایر کارتل‌های مواد مخدر برای کنترل مسیر‌های قاچاق به ایالات متحده آمریکا، تا کنون در سال جاری 5.300 نفر را کشته‌اند.

فلیپه کالدرون رئیس جمهوری مکزیک به منظور مقابله با خشونت‌ها در ایالاتی که بیش از سایر ایالات  از درگیری کارتل‌های مواد مخدر آسیب دیده‌اند هزاران پلیس و نظامی به این ایالات اعزام کرده است.

کد خبر 71618

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز