مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
۰ نفر

برای انتخاب اسباب‌بازی حواستان باید به خیلی چیزها باشد. محققان درباره آهن‌رباهای کوچک و قوی در اجزای اسباب‌بازی کودکان گفته‌اند: «ممکن است بچه‌های کوچک این آهن‌رباها را ببلعند، آهن‌رباها در روده به هم بچسبند و باعث بسته شدن راه آن و حتی سوراخ شدنش شوند.»

اسباب بازي

به گزارش همشهری آنلاین، این هشدارها را محققانی می‌دهند که آمار مرکز «گزارش‌های هفتگی مرگ و میر و بیماری آمریکا» را تحلیل کرده‌اند. آنها می‌گویند: «از سال ۲۰۰۳ تاکنون ۲۰ گزارش از بلعیدن آهن‌ربا در کودکان داشته‌اند. این کودکان بین ۱۰ ماه تا یازده سال و نیم سن داشته‌اند.»

بررسی این حوادث نشان داد دو تا از این کودکان گمان می‌کرده‌اند که آهن‌ربا نوعی شیرینی است، در حالی‌که بقیه به طور تصادفی یا از روی کنجکاوی آنها را بلعیده‌اند. ظاهر ورنگ و آب جذاب این آهن‌رباها در این کنجکاوی قطعا مؤثر بوده‌است. تمام این بچه‌ها برای خارج کردن آهن‌ربا به عمل جراحی نیاز پیدا کرده‌اند، تعدادی به مراقبت‌های ویژه نیازمند شده‌اند و یک نفر از آنها هم متأسفانه فوت کرده‌است.  

نکته مهم در این مطالعه، مشکلات رفتاری‌ای است که در این کودکان وجود داشته و زمینه چنین خطری را فراهم کرده‌است. مطالعات بیشتر نشان داده‌است از بین این ۲۰ کودک، حداقل ۵ نفرشان یک مشکل رفتاری داشته‌است، مشکلاتی از قبیل اوتیسم، اختلال بیش‌فعالی-کم‌توجهی یا تأخیر در تکامل عصبی و حرکتی. محققان این موضوع را از دوجنبه مهم می‌دانند. یکی این‌که به اسباب‌بازی بچه‌هایی که چنین مشکلاتی دارند، باید بیشتر دقت کرد و دوم این که اگر بچه‌ای با اسباب‌بازی‌هایش این عمل را انجام داد، به فکر بررسی بیشتر او از جهت مشکلات رفتاری باشیم.  

کد خبر 757329
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha