یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
۱ نفر

رنگ‌آمیزی دیوارها، پاکسازی درها از برچسب‌ها، گلکاری و جمع‌آوری زباله‌ها گرچه جزء فعالیت‌های شهرداری است اما گاهی اوقات شهروندان هم می‌توانند در آن مشارکت کرده و حتی برای زیبایی محله‌شان ایده بدهند؛ نمونه‌ کاری که اعضای خانه‌های محیط‌زیست انجام می‌دهند و به تازگی تعدادشان در منطقه ۲ به ۴ رسیده است.

محیط زیست

به گزارش همشهری آنلاین، خانه‌های محیط‌ زیست با هدف توانمندسازی و جلب مشارکت حداکثری شهروندان و تحقق اهداف محیط ‌زیستی در محله‌ها راه‌اندازی می‌شوند و با توجه به حضور مستمر اهالی در سراهای محله، خانه‌ها هم در این محیط افتتاح می‌شود. تعداد این خانه‌ها به تازگی در تکه دوم پایتخت به عدد ۴ رسیده است و در آینده نزدیک پنجمین خانه هم افتتاح می‌شود.

«علی‌اصغر طاهری» معاونت خدمات شهری و محیط‌ زیست منطقه می‌گوید: «با توجه به وسعت تکه دوم پایتخت، ۵ پهنه برای راه‌اندازی خانه‌ها تعریف شده که در پهنه شمال سرای محله فراز، در پهنه جنوب سرای محله توحید، در پهنه غرب سرای محله صادقیه و در پهنه شرق سرای محله نصر فعالیت می‌کنند و به‌زودی هم در پهنه مرکز پنجمین خانه هم در سرای محله شهرک آزمایش یا ستارخان ایجاد می‌شود و از آن پس دبیران و اعضا می‌توانند فعالیت خود را شروع کنند.»

عضویت در خانه محیط‌زیست داوطلبانه بوده و دبیر آن پس از تشکیل مجمع انتخاب می‌شود. طاهری می‌گوید: «اعضا تمامی فعالیت‌های زیست‌محیطی محله‌ها را می‌توانند پیشنهاد دهند و حتی راهبری کنند. در این میان شهرداری به‌عنوان تسهیلگر اعضا را همراهی می‌کند. به‌عنوان مثال، چندی پیش اعضای خانه محیط ‌زیست محله صادقیه پیشنهاد پاکسازی برچسب‌ها را دادند که با مشارکت نیروهای شهرداری اجرایی شد یا در هفته‌های اخیر در محله کوی نصر پیشنهاد طرحی با عنوان «محله را سبز کنیم» داده شد که در آن کارهایی مانند جمع‌آوری زباله‌ها و رنگ‌آمیزی دیوارها با مشارکت اهالی انجام شد.»

موتور محله‌ سبز با مشارکت اهالی روشن شد

کد خبر 756998

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha