اگر تاکنون به پسماند خرد و ریز خانه‌تان اهمیت نمی‌دادید و آن را داخل مخازن مکانیزه زباله سراریز می‌کردید، به شما توصیه می‌کنیم که این مطلب را بخوانید، چون به نفعتان است و تنها با یک کار ساده مثل تفکیک پسماند خانگی و تحویل آن به متصدیان مربوطه، سود زیادی می‌برید.

غرفه تحويل پسماند خشك

همشهری آنلاین - رضا نیکنام: حتمأ با خواندن «تیتر خبر» خیلی کنجکاو شدید تا بدانید چگونه و چطور می‌توان از خدمات متنوع «بیمه پاک» استفاده کرد؟ قبل از اینکه پاسخ سوالتان را بدهیم لازم است قدری درباره اهمیت تفکیک و جداسازی پسماند خشک خانگی در بهداشت و حفظ محیط زیست حرف بزنیم. حقیقت این است که اغلب پسماندها از جمله شیشه، پت نوشابه، نایلن و ... به زمین و خاک آسیب جدی می‌زند و با آلوده شده محیط زیست، جان و سلامت انسان‌ها به خطر می‌افتد. برای همین متولیان امر با اجرای برنامه‌های ابتکاری، برای جلب نظر شهروندان به این امور تلاش می‌کنند که نمونه‌اش ارائه خدمات بیمه‌ای به آنان در قبال تحویل پسماند خشک خانگی است. 

«محمد امین سالاری پور» شهردار منطقه۱۴ درباره اجرای طرح بیمه پاک و رایگان ویژه شهروندان گفت: «موضوع تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک به‌منظور افزایش سلامتی فردی و محیط‌زیست اهمیت فراوانی دارد. با اجرای این طرح شهروندان این منطقه می‌توانند با تفکیک پسماندهای قابل‌بازیافت همچون کاغذ، شیشه، پلاستیک، باطری و امثال آن و تحویل به مجموعه‌های دریافت پسماند خشک مستقر در محله‌ها، از مزایای طرح بیمه پاک بهره‌مند شوند.»

سالاری‌پور با بیان اینکه طرح بیمه پسماند شامل دریافت انواع بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی منازل، کسبه، مجتمع‌های مسکونی و اداری همچنین بیمه مسئولیت مدیر ساختمان و آسانسور می‌شود، افزود: «فاز اول این طرح در ۲ غرفه بازیافت چهارصددستگاه و شیوا در نواحی یک و دو اجرا  و در فاز دوم بقیه ۱۶ غرفه نیز تحت پوشش این طرح ابتکاری قرار می‌گیرد.»

شهردار منطقه۱۴ با اشاره به اینکه به مناسبت هفته زمین پاک و در کنار شرکت در برنامه پاکسازی طبیعت، در بوستان فرامنطقه‌ای بسیج نیز این طرح از صبح شنبه ٩ اردیبهشت اجرایی شده و شهروندان می‌توانند با تحویل پسماندهای خشک از مزایای بیمه‌ پاک برخوردار شوند، اضافه کرد: «شهروندان این منطقه برای مشارکت در طرح و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند علاوه بر مراجعه به غرفه‌ها و اداره پسماند این منطقه با شماره‌های ٠٢١٦٧٤۵١ و ٠٩١٩٢١٣٩۵٢۵ تماس بگیرند.»

کد خبر 756622

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha