همشهری‌آنلاین: مؤسسه بین‌المللی علوم اعصاب در ایران طی مراسمی در تهران تاسیس شد

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، در این مراسم که گرهارد شرودر صدراعظم سابق آلمان، حسین دهقان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی در کنارجمعی از شخصیت های سیاسی، متخصصان و جراحان مغز و اعصاب کشور و هم چنین پروفسور مجید سمیعی برجسته‌ترین جراح مغز و اعصاب جهان حضور داشتند.

گرهارد شرودر با ابراز خرسندی از پایه گذاری مؤسسه بین‌المللی علوم اعصاب در ایران گفت: توسعة علمی برای هر جامعه از جایگاه خاصی برخوردار است و یکی از شاخص‌های مهم توسعه است.

صدراعظم پیشین آلمان در ادامه گفت: بیشتر کشورهای جهان، ایران را به عنوان کشوری با ذخایر نفت و گاز فراوان می‌شناسند اما این در حالی است که ذخایر معنوی ایران بیشتر از ذخایر معدنی آن است.

وی با بیان اینکه 60 درصد جمعیت دانشگاه‌های ایران را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: توسعة علمی در ایران در خور توجه است و این کشور در کنار ذخایر مادی، ذخایر معنوی بسیاری نیز در خود دارد.

گرهارد شرودر پیشرفت در علم پزشکی را مستلزم صرف وقت و هزینه دانست و گفت: این وظیفه تنها بر عهده دولت‌ها نیست و تمام مؤسسات می‌توانند در این زمینه ایفای نقش کنند.

صدر اعظم پیشین آلمان با قدردانی از تلاش‌های پروفسور سمیعی در زمینة جراحی مغز و اعصاب گفت: کارهای علمی، ملت‌ها را به یکدیگر نزدیک می‌کند و ما بنا داریم در آینده در این زمینه کارهای بیشتری انجام دهیم.

وی در پایان از اهدای بورسیه به ده پزشک ایرانی برای اقامت و کسب تخصص در آلمان خبر داد.

حسین دهقان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی نیز در این مراسم گفت: جانبازان کشور ما بیشترین دردها را تحمل می‌کنند و همت دولت نیز بر این بوده است تا با بکارگیری تمام قابلیت‌ها در داخل و خارج کشور به ارتقای سلامت جانبازان کمک کند.

وی افزود: جانبازان کشور ما از ابتدای جنگ تحمیلی تا امروز از امکانات و ظرفیت‌های تخصصی سایر کشورها بهره مند شده‌اند اما کشور آلمان بیشترین همکاری را در این زمینه با ما داشته است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با اشاره به پایه گذاری مؤسسه علوم اعصاب در ایران گفت: فکر ایجاد این مؤسسه از دو سال قبل برای تقویت جنبه‌های علمی و تخصصی این علم در کشور آغاز شد و از امروز اقدامات در این باره اجرایی و عملیاتی می‌شود

کد خبر 75657

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز