مجموع نظرات: ۱
دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۱
۰ نفر

آش هم در سفره ما ایرانی‌ها حکایتی دارد. این خوراک آبکی فوق‌العاده خوشمزه، که مشهورترینش آش رشته است، یک پای ثابت غذاهای محبوب ماست.

آش ساک

به گزارش همشهری آنلاین، اما حکایت آش به آش رشته، شله قلمکار و انواع و اقسام دیگرش خلاصه نمی‌شود؛ فهرست بلندبالای آش‌های ایرانی با آش‌های قومیت‌های مختلف کامل می‌شود. از آش‌دوغ اردبیلی‌ها گرفته تا آش ساک کردستانی‌ها. در این شماره، ما برای شما تست هنر دست کردها را در آش ساک پیشنهاد می‌کنیم.  

۱. مهم‌ترین مشکل هضم آش به خاطر داشتن لوبیا و نخود است. پس یادتان باشد که برای تهیه هر آشی اول از هر کاری نخود و لوبیای آن را برای چند ساعت خیس کنید. وقتی که حسابی خیس خوردند، آنها را در قابلمه بریزید. پیاز و سیر را هم خرد کنید و به آنها اضافه کنید و بگذارید تا آرام آرام بپزند. پس از یک ساعت گشنیز خردشده را به آن اضافه کنید.  

۲. این آش برخلاف باقی آش‌ها گوشت را هم در ‌ترکیب خود دارد. باید گوشت چرخ کرده را با نمک و ادویه ورز دهید و به صورت کوفته‌های ریز درآورید. سپس کوفته‌ها را در روغن سرخ کنید و پس از پختن نخود و لوبیا آنها را به آش اضافه کنید. در مراحل پایانی پخت، آرد برنج را در دو لیوان آب حل کنید و به آش اضافه کنید. حالا بگذارید همه مواد به مدت ۲۰ دقیقه روی شعله ملایم بجوشند. سیر و پیاز باقیمانده را هم جداگانه در روغن سرخ کنید و به همراه کشک و نعناع داغ برای تزئین آش استفاده کنید.

مواد لازم

۱۰۰ گرم نخود
۱۰۰ گرم لوبیا چیتی
۲۰۰-۱۵۰ گرم گشنیز
۲۵۰ گرم گوشت چرخ‌کرده
یک بوته سیر
۲ عدد پیاز بزرگ
۲ لیوان آبغوره
۵ ق. س آرد برنج
۱۵۰ گرم روغن

کد خبر 755900
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۵
    0 0
    گوشت؟دوماهی میشه نچشیدم.