رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در مورد وضعیت قیمت‌ مسکن در تهران گفت: قیمت‌ها در حال حاضر در همان محدوده قیمتی در بهمن و اسفند ۱۴۰۱ مانده است و از آنجا که جو بازار فعلا آرام است، اگر کسی توان خرید دارد الان زمان مناسبی برای خرید خانه است.

مسکن

همشهری آنلاین- مرضیه ثمره‌حسینی: در حال حاضر بازار مسکن آرام است و اگر کسی توان خرید دارد الان زمان مناسبی برای خرید خانه است. رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در گفت‌وگو با همشهری آنلاین با بیان این مطلب گفت: خوشبختانه در حال حاضر هیاهوی گرانی مسکن به مانند قبل وجود ندارد و فعلا جو بازار مسکن آرام است.

کیانوش گودرزی ادامه داد: به دلایلی از جمله افزایش بیش از اندازه قیمت ملک قبل از سال ۱۴۰۲ شاهد وضعیت رکود در بازار هستیم و به تعبیری می‌شود گفت ملک رشد نهایی خود را تا الان کرده است و تا این لحظه که من با شما صحبت می‌کنم فروشنده‌ها بیشتر هستند و خریداران کم.

گودرزی در مورد وضعیت قیمت‌ مسکن در تهران گفت: قیمت‌ها در حال حاضر در همان محدوده قیمتی در بهمن و اسفند ۱۴۰۱ مانده است و از آنجا که جو بازار فعلا آرام است، اگر کسی توان خرید دارد الان زمان مناسبی برای خرید خانه است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در مورد چشم‌انداز پیش روی بازار مسکن هم گفت: هر سال در اردیبهشت‌ماه بازار مسکن یک تکانی می‌خورد و امیدواریم این اتفاق امسال هم بیفتد البته نه در جهت افزایش قیمت‌ها بلکه شاهد ثبات در بازار مسکن باشیم تا بشود راجع به آن فکر کرد و تصمیم گرفت.

گودرزی ادامه داد: با این حال، با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، بازار مسکن قابل پیش‌بینی نیست و نمی‌شود گفت یک ماه دیگر چه اتفاقی می‌افتد اما بعید است قیمت‌ها کاهش پیدا کند ولی ما امیدواریم همین قیمت‌ها ثابت بماند چون امسال سال مهار تورم است و همه باید دست در دست هم دهیم تا اوضاع را به ثبات برسانیم که به نفع همه است.

قفل ساخت و ساز در بخش مسکن باز می‌شود؟

رئیس هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران هم در گفت‌وگو با همشهری آنلاین گفت: بازار مسکن در شرایط کنونی گرفتار رکود تورمی است یعنی بر اثر تورم و افزایش قیمتی که در قیمت مسکن به وجود آمده است قدرت خرید مردم با قیمت‌های فعلی مسکن همخوانی ندارد و این باعث شده است از تعداد خریداران مسکن کاسته شود.

ایرج رهبر ادامه داد: دلیل اصلی اینکه در بازار مسکن خریدار نیست عدم توانایی مالی است وگرنه نیاز به مسکن برقرار است چون ۴۰ درصد از جمعیت کشور مستاجر هستند.

رهبر در مورد افزایش قیمت ملک و مسکن از ابتدای سال ۱۴۰۲ گفت: در سال جدید افزایش قیمت جدید نداشتیم ولی از همان سال گذشته که افزایش پیدا کرده است مردم توان خرید خود را از دست داده‌اند.

رئیس هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران در مورد وضعیت آینده بازار مسکن هم گفت: ممکن است یک مقدار از سال که بگذرد باز افزایش قیمت داشته باشیم یعنی با توجه به وضعیت تورمی که در اقتصاد کشور است ممکن است گرانی ادامه پیدا کند ولی باز بستگی به این دارد که مشتری بتواند به خرید ورود کند.

رهبر در مورد وضعیت ساخت و ساز در بخش مسکن برای سال ۱۴۰۲ هم گفت: اگر معاملات بازار مسکن رونق پیدا کند و خرید و فروش افزایش یابد سرمایه‌ها به بازار مسکن برخواهد گشت و ساخت و ساز شروع می‌شود البته به طور کامل هم نمی‌شود گفت که صددرصد رونق پیدا کند اما تا یک درصد قابل قبولی ساخت و ساز رونق خواهد یافت ولی در حال حاضر به دلیل اینکه سرمایه‌ها قفل شده است تا برگشت سرمایه صورت نگیرد ساخت و ساز شروع نمی‌شود و این موضوع می‌تواند به بحران مسکن دامن بزند.

کد خبر 755703
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • محسن IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    17 0
    حتما ارزان میشه به همین خیال باش
  • علیرضا IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    11 0
    هر روز فروشندگان بیشتر خواهد شد و نظر کارشناس محترم برای دلال های محترم هست که میدانند که وضعیت اقتصادی مردم خوب نیست و هر روز سهم بیشتری از درآمد خانوارها سهم زندگی روز مره میشه و از طرفی هم ازدواج کم فرزند آوری کم و همچنین همین تعداد مسکن که به هر حال داره ساخته میشه توسط دولت محترم و سیاست های که در پیش گرفتن انشالله چند صباح دیگر یا مالکان تا آخر عمر توی همان خانه زندگی خواهند کرد یا کوتاه خواهد آمد
  • ایرانی IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    13 2
    چرا الکی جو گرانی میدی آقای مثلاً وزیر چند تا خونه از اون چهار میلیون خونه ساختی اصلأ چند تا زمین بلا تکلیف رو آماده ساخت کردین
  • بازنشسته فرهنگی IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    9 0
    در حالی که لوازم ساختمانی افزایش دقیقه ای دارد به ثابت ماندن قیمت مسکن نمی توان امیدوار بود وارد طرفی افسار اقتصاد کشور از دست مسیولان ... گریخته است. رام کردن این حیوان وحشی متخصص می‌خواهد که متاسفانه گردانندگان تخصصی که ندارند ... ... ... ....
  • نعمت IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    8 0
    تر1 خدا بس کنید در طی سه چهار سال 10 برابر گرون شده حالا اومدی میگی امسال افزایش قیمت نداشتیم.
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    9 1
    لوازم نازک کاری ساختمان و هرینه های مجوز و پایان کار و انشعابات بقدری افزایش پیدا کرده و میکنه که به جرات افزایش ۵۰ درصدی قیمت ملک به نظرم قطعی خواهد بود من الان بطور کامل درگیرش هستم
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    7 0
    اخه خونه نوساز تو کوی فردوس شده متری 130 40 میلیون از کجا بیاریم بخریم ؟