یک بررسی جدید بوسیله پژوهشگران آمریکایی نشان می‌دهد که چگونه تغییرات سلول‌های رنگدانه‌دار مو یا ملانوسیت‌ها با افزایش سن به تغییر رنگ آنها می‌انجامد.

gray

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌بی‌اس پژوهشگران در دانشکده پزشکی گروسمن نیویورک سلول‌های بنیادی ملانوسیت- نوعی از سلول که در انسان‌ها هم یافت می‌شوند- را بررسی کردند و کشف کردند که این سلول‌ها با افزایش سن به اصطلاح در جای خود «گیر می‌کنند» و توانایی حرکت میان بخش‌های در حال رشد فولیکول یا پیاز مو و تولید رنگ‌دانه‌ای که رنگ مو را ایجاد می‌کند، از دست می‌دهند.

اگر نتایج این بررسی به انسان‌ها هم قابل تعمیم باشد، این پژوهشگران امیدوارند بر اساس آن راهی برای پیشگیری از خاکستری و سفید شدن موها پیدا کنند.

به گفته این پژوهشگران سازوکار تازه یافت‌شده این امکان را مطرح می‌کند که همین ثابت شدن موقعیت سلول‌های بنیادی ملانوسیت ممکن است در انسان‌ها هم وجود داشته باشد. اگر این گونه باشد، ممکن است بتوان راهی بالقوه برای بازگرداندن سفید شدن موهای انسان یا پیشگیری از آن با کمک کردن به سلول‌های گیر کرده برای حرکت میان بخش‌های فولیکول یا پیاز موی در حال رشد پیدا کرد.

کد خبر 755534

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha