همشهری آنلاین: چین بازیگران را از بازی در نقش دکترها و بیمارها در برنامه‌ها و آگهی‌های پزشکی رادیویی و تلویزیونی منع کرد

 به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل رسانه‌های دولتی چین این دستور دوشنبه 16 فوریه    (28 بهمن) پس از آن صادر شدکه روزنامه "بیجینگ تایمز" به افشاگری در مورد یک بازیگر میانسال پرداخت که در نقش چهار کارشناس با نام‌های مختلف برای فروش دارو از طریق تلویزیون ظاهر شده بود.

خبرگزاری دولتی شین‌هوا همچنین گزارش داد که این روزنامه همچنین در مورد یک هنرپیشه زن هم در نقش بیماران مختلف ظاهر شده بود و در دفعات مختلف ادعا کرده بود که دچار بیماری ریه، کبد، کلیه و مشکلات قلبی است، افشاگری کرده است.

او همیشه در این برنامه‌ها شهادت داده بود که بیماری او با هر دارویی که در آن زمان تبلیغ می‌کرد، علاج شده است.

روزنامه "شانگهای دیلی" نیز گزارش کرد ماه گذشته یک کاربر اینترنتی 12 کارشناس قلابی را که با هویت‌های مختلف در برنامه‌های اجراشده در ایستگاه‌های پخش مختلف در ایالت شرقی شاندونگ چین به اجرای برنامه پرداخته بودند، افشا کرده است.

تحقیقاتی که به دنبال آن انجام شد بیمارستان و دانشگاه‌ها را واداشت که هر رابطه‌ای را با این کارشناسان- را که ادعا کرده بودند به این مراکز وابسته هستند- انکار کنند.

 به گزارش شین‌هوا این حکم که به وسیله وزارت بهداشت چین صادر شده است استفاده از کارشناسان قلابی را در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی ممنوع اعلام می‌کند.

چین در تلاش بوده است که صنعت بهداشت آشوب‌زده‌، بی‌مقررات و اغلب فاسد این کشور را که به مشکلات ایمنی گسترده ناشی از داروهای تقلبی یا ناسالم انجامیده است،‌ اصلاح کند.

 رئیس سابق سازمان غذا و داروی چین، ‌ژنگ شیائو،‌ در سال 2007 به خاطر گرفتن رشوه برای صدور مجوز ایمنی فراورده‌ها اعدام شد

کد خبر 75549

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز