دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۸
۰ نفر

آنتن ندادن تلفن همراه مشکلی است که قدمت آن به راه‌اندازی این سیستم در ایران بازمی‌گردد و واضح است که این مشکل، کاربران را دچار دردسر می‌کند.

تعدادی از شهروندان در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر اعلام کرده‌اند که به تازگی برخی از تلفن‌های همراه اعتباری در مناطقی که قبلا آنتن کامل داشتند دچار مشکل شده و آنتن‌دهی آنها برای چند ساعت قطع می‌شود.

با توجه به کاربرد زیاد تلفن همراه برای مردم بهتر است بررسی‌ بیشتری در این زمینه صورت گیرد و نسبت به رفع مشکل اقدام شود. همچنین به گفته شهروندان در چند روز اخیر شبکه تلفن‌های همراه اول دچار اختلال جدی شده و در بسیاری از مواقع ارتباط تلفنی مشترکان دربین مکالمه قطع می‌شود.

در و اقع این اتفاق باعث می‌شود که مشترک چندین بار شماره مورد نظر خود را بگیرد و متحمل هزینه اضافی شود.

چای با طعم میوه‌های فرضی

برای ما ایرانی‌ها، چای تقریبا یکی از اجزای لاینفک زندگی محسوب می‌شود که دست کم روزی یک‌بار سر صبحانه آن را نوش جان می‌کنیم. اما علاوه بر نحوه دم کشیدن، نوع و کیفیت چای نیز در بهتر کردن طعم آن تاثیرگذار است.

نوشیدن یک چای خوش طعم می‌تواند لذت زیادی داشته باشد و این در حالی است که اخیرا طعم میوه‌ها هم به چای افزوده شده تا تنوع بیشتری در طعم آن ایجاد شود. البته تا چندی پیش فقط نمونه‌های خارجی چای میوه‌‌‌ای در بازار موجود بود که با ابتکار تولیدکنندگان داخلی هم اکنون شاهد وفور چای‌های میوه‌ای داخلی در بازار هستیم.

با وجود اینکه اغلب این چای‌ها کیفیت خوبی دارند اما برخی از آنها هم قابل نوشیدن نیستند. برای مثال گاهی اسانس میوه اضافه شده به چای به اندازه‌ای تند و تیز است و مزه غیر واقعی دارد که نه تنها طعم میوه مورد نظر را تداعی نمی‌کند، بلکه لذت نوشیدن چای را نیز از بین می‌برد.

این در حالی است که می‌توان با توجه به ذائقه ایرانی این اسانس‌ها را با دقت بیشتری به چای اضافه کرد تا طعم بهتری داشته باشد.

آتش در سطل

این روزها همچنان سطل‌های مکانیزه زباله طعمه حریق می‌شوند. برخی شهروندان تصور می‌کنند سطل‌های یاد شده فقط به صورت عمدی به آتش کشیده می‌شوند و بنابراین ته سیگار خود را در این سطل‌ها می‌اندازند. این در حالی است که یکی از علل عمده آتش گرفتن سطل‌های مکانیزه زباله، همین ته‌‌ سیگار‌هاست.

به هر حال احتیاط حکم می‌کند که ته سیگار را در هیچ مکان قابل اشتعالی قرار ندهیم. البته از اوایل سال جاری شهرداری سطل‌های زباله مخصوص افراد سیگاری را نیز در شهر نصب کرد. این سطل‌ها با وجود داشتن وسیله‌ای برای خاموش کردن ته سیگار باز هم طعمه بی‌احتیاطی شهروندان شدند؛

چرا که برخی افراد در این سطل‌ها نیز ته سیگار روشن می‌انداختند و همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید سطل‌های ویژه سیگاری‌ها نیز موردبی مهری قرار می‌گیرد. با اینکه  سطل‌های نو جای سطل‌های سوخته رادرکوتاه‌ترین زمان ممکن می‌گیرند، باید بدانیم که هزینه این جایگزینی از طریق بیت‌المال و در واقع از جیب خود شهروندان تامین می‌شود.

قبض‌های خارجی عابر بانک

گاهی اوقات عابربانک‌ها هوس می‌کنند به شیوه‌های جدیدی مراجعان را اذیت کنند. برای نمونه همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید عابربانکی که محمد تهرانی به آن مراجعه کرده، قبض‌ها و رسید‌هایی به زبان عربی چاپ ‌کرده است. حال آنکه تمام مراجعان این عابربانک دکمه زبان فارسی را انتخاب‌کرده‌اند.

حال چرا این عابربانک زبان مادری‌اش را از یاد برده، سؤالی است که باید از مسئولان نرم‌افزاری بانک مربوط بپرسیم. به هر حال از آنجا که این مشکل در ماه‌های اخیر عمومیت یافته است مسئولان بانک‌ها باید تمهیداتی برای جلوگیری از آن بیندیشند، زیرا امور بانکی شهروندان از حساسیت بالایی برای آنها برخوردار است.

کد خبر 75453

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز