چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۷
۰ نفر

با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی و افزایش شمار مسافرانی که قصد سفر به استان‌های مختلف کشور را دارند

طرح پیش فروش بلیت‌های نوروزی اتوبوس‌های بین شهری همانند سال‌های قبل آغاز شده است تا مسافران در روز‌های پایانی سال برای تهیه بلیت دچار مشکل نشوند. این در حالی است که اخیرا چند شرکت مسافربری بلیت‌های اتوبوس را به صورت اینترنتی پیش‌فروش می‌کنند که گامی مهم در جهت رفاه حال مسافران به‌شمار می‌آید.

امکان رزرو اینترنتی بلیت نه تنها مسافران را از مراجعه حضوری به شرکت‌های مسافربری و ایستادن در صف‌های طولانی و اتلاف وقت بی‌نیاز می‌کند، بلکه هدف گسترش استفاده از کارت‌های الکترونیکی را که برای پرداخت وجه بلیت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، محقق می‌سازد. البته شهروندان نسبت به ترافیک سنگین پایگاه‌های اینترنتی فروش بلیت و بعضا قفل شدن آن معترض هستند.
 
باز هم تاناکورا

هرچند تعداد فروشگاه‌های موسوم به تاناکورا که به فروش پوشاک دست دوم خارجی مبادرت می‌کنند به اندازه‌ سال‌های گذشته نیست اما با رونق گرفتن خرید‌های پایان سال، حجم مشتریانی که وارد این فروشگاه‌ها می‌شوند، چشمگیرتر شده است.

این در حالی است که بار‌ها در مورد وضعیت بهداشتی این لباس‌ها هشدار داده شده است. متاسفانه برخی معتقدند که آلودگی‌های احتمالی این لباس‌های ارزان‌قیمت با یک بار شست‌وشو از بین می‌رود اما بنا بر اعتقاد کارشناسان این لباس‌های دست دوم می‌توانند ناراحتی‌های پوستی بسیار جدی برای استفاده‌کنندگان ایجاد کنند که گاهی هزینه درمان این بیماری‌های پوستی سر به فلک می‌کشد.

البته خریداران این لباس‌ها قیمت مناسب آنها را دلیل این اقدام خود می‌دانند اما باید گفت که این ارزانی می‌تواند به بهای از دست رفتن سلامتی مصرف‌کنندگان تمام شود.

غلط دیکته

با اینکه تمام سعی و تلاش معلمان دروس فارسی و انگلیسی دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی بر این است که بچه‌ها در املای این دروس نمرات خوبی کسب کنند اما گاهی اوقات نمرات آنها سیر نزولی دارد.

در این بین غلط‌های املایی موجود در تابلو‌ها و بیلبورد‌های شهر بی‌تاثیر نیست. برای نمونه همان‌طور که در تصویری که سعید صنعتی برای ما ارسال کرده مشاهده می‌‌کنید عبارت « persian» به اشتباه «parsian» چاپ شده است.

در هر منطقه از شهر چندین غلط املایی اینچنینی دیده می‌شود و از آنجا که ذهن کودکان این تابلو‌ها را ملاک صحت املایی کلمات قرار می‌دهد، این کاستی‌ها می‌تواند موجب اشتباه آنها شود. جدای از این مورد، گاهی اوقات نیز نوع خطی که در نوشتن برخی تابلو‌ها به کار می‌رود خوانا نیست و به راحتی خوانده نمی‌شود.

از سوی دیگر، برخی تابلو‌های نصب شده روی پل‌های عابر نیز به طور کامل جلوی علائم مربوط به سرعت مجاز را می‌گیرند. شاید با پوشیده شدن چنین علائمی از راننده‌ها نمی‌توان انتظار زیادی برای رعایت قوانین مربوط به سرعت مجاز داشت.

پارکینگ اختصاصی

تعدادی از مغازه‌داران شهر گمان می‌کنند علاوه بر خود مغازه، فضای اطراف آن نیز به آنها تعلق دارد. تصویری که بهزاد حمیدی برای ما ارسال کرده خودروی یکی از این مغازه‌داران را نشان می‌دهد که هر روز در همین نقطه پارک می‌شود.

گویا تا به حال اعتراض ساکنان محل نیز نتوانسته جلوی نقض حقوق آنها را بگیرد و صاحب خودرو اصرار خاصی روی پارک در این نقطه دارد. حال آنکه رهگذران هنگام عبور از این نقطه از پیاده‌رو مشکل دارند و جای تردد به اندازه کافی برای آنها باز نیست.

یادآوری این نکته نیز ضروری است که برخی مغازه‌داران فضای مجاز پارک جلوی مغازه را نیز متعلق به خود می‌دانند. آنها با قرار دادن  انواع و اقسام  مانع‌، جلوی توقف راننده‌های دیگر را می‌گیرند.

این در حالی است که این بخش از شهر جزء محدوده‌های عمومی است و جدای از مناطق مشخص شده پارکبان باقی، نقاط مجاز پارک به شخص خاصی تعلق ندارد.

کد خبر 75621

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز