رئیس مجلس شورای اسلامی از حذف موضوع ممنوعیت ثبت نام داوطلبان با سه دوره سابقه نمایندگی در انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

نماینده مجلس

به گزارش همشهری آنلاین، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس گفت: تبصره سه ماده ۱۲ این طرح که خیلی در رسانه‌ها بحث برانگیز شد و به ممنوعیت ثبت نام داوطلبان با سابقه سه دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی باز می‌گشت از این طرح حذف شده است. قبلا هم این موضوع مطرح شده و شورای نگهبان آن را رد کردند اکنون نیز کمیسیون امور داخلی این موضوع را حذف کرده است چرا که ابهام دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: کمیسیون مصوب کرده بود که ثبت نام داوطلبان با سابقه سه دوره نمایندگی ممنوع است ولی این سوال پیش می‌آمد که نمایندگانی که سابقه چهار دوره و پنج دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی را دارند چه؟ آیا این‌که منظور سه دوره متناوب نمایندگی است یا این‌که سه بار در مقاطع مختلف نماینده بوده است. با توجه به ابهامی که وجود داشت این موضوع حذف شده است. از آنجا که رسانه‌ها به این موضوع پرداخته‌اند خواستم اطلاع رسانی کنم.

پیش از این، محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفته بود: ممنوعیت ثبت نام داوطلبان با تجربه سه دوره نمایندگی در کمیسیون شوراها به تصویب رسیده است، اما این مصوبه برای ارسال به شورای نگهبان نیاز به مصوبه صحن مجلس را دارد که احتمال حذف آن وجود دارد.

کد خبر 754188
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha