شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۷ - ۲۰:۴۱
۰ نفر

حسین سلمانی: خیلی­ها به تو دل بسته­اند. خیلی­ها، در سختی­ها و شگفتی­ها تو را صدا زده­اند

خیلی­ها به نام تو قسم خورده­اند. خیلی­ها از تو کمک گرفته­اند. انگار همه از مهربانی­ات خبر داشته­اند. انگار رضا بودنت را در طول سال­ها و قرن­ها، همه خوب دریافته بودند.

انگار بیشتر از همه، خشنودی خدا در آیینه تو بر مردم باز تابیده  که حتی قبل از به دنیا آمدنت هم، از نام تو کمک می­گرفتند. و حتی وقتی که کمتر کسی می­دانست «رضای آل محمد» تویی، با کمک لقب تو مردم را  جذب می­کردند.نمی­دانم بگویم علم وعبادت تو مظلوم بوده­اند که در سایه مهربانی و رضا بودنت قرار گرفته­اند یا این‌که رضا بودنت آن­قدر گسترده بوده که علم و عبادتت هم در دل آن جای گرفته­اند و ما بی­خبریم.بی­خبریم که آن­قدر به رضا‌بودنت دل بسته­ایم و آن­قدر نگاه­هایمان را به مهربانی­ات گره زده­ایم که «عالم آل محمد» بودنت را انگار از یاد برده­ایم. انگار یادمان رفته که چه به ما گفته­ای و چه به ما  آموخته‌ای.

بارگاه امام رضا ع-عکس از سایت مکان مقدس

یادمان رفته که گفتی خدا «کلمه لااله الا الله» را دژ  امن خود قرار داده و هر کس  وارد این دژ شود ، از هر شری در امان می‌ماند.یادمان رفته انگار، که راه وارد شدن به این دژ را هم نشانمان دادی. راستی همه اینها یادمان رفته؟ یادمان رفته که بیشتر از آن که به فکر شنیدن حرف­هایت باشیم و به دنبال شناختن راهت باشیم، هر وقت سراغت می­آییم، بیشتر به حاجت­هایمان فکر می­کنیم؟ یا مهربانی­ات باعث شده به تو پشت­گرم باشیم . یا زیبایی نامت، زیبایی لقب­هایت، وادارمان می­کند در بسیاری از حالت­ها به یاد تو بیفتیم و تو را صدا بزنیم؛ یا امام هشتم!

کد خبر 75370

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز