همشهری آنلاین: مخبر کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: کمیسیون انرژی با سهمیه‌بندی بنزین به میزان ۸۰ لیتر در ماه به قیمتی که بعدا مشخص خواهد شد، در سال ۸۸ موافقت کرده است.

سیدعلی ادیانی راد در گفت‌و‌گو با ایرنا، قیمت‌های مطرح شده در برخی از سایت‌های خبری در مورد حامل‌های انرژی را نادرست عنوان کرد و اظهار داشت: نظر کمیسیون انرژی با قیمت حامل‌های انرژی که ازسوی دولت در قالب لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها مطرح شده، متفاوت است.

وی افزود: کمیسیون انرژی مجلس قیمت حامل‌های بنزین، گاز، نفت سفید و برق را که دولت برای برای سال آینده در نظر گرفته، تعدیل کرده و به بهای کمتری که در توان اقتصادی مردم باشد، پیشنهاد کرده است.

ادیانی راد، ادامه داد: پیشنهاد کمیسیون انرژی مجلس برای تعیین قیمت حامل‌های انرژی در سال ۸۸ مطابق با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری درخصوص برنامه پنجم است به طوری که این قیمت‌ها به صورت پلکانی و در مدت ۵ سال اجرا خواهد شد تا به‌تدریج میزان وابستگی به بودجه نفت کاهش یابد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در مورد سهمیه‌بندی بنزین نیز اظهار داشت: پیشنهاد کمیسیون انرژی تخصیص ۸۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای در ماه برای شهروندان کشور خواهد بود و مازاد بر آن طبق قیمت‌های فوب خلیج فارس درنظر گرفته شده است.

وی گفت: کمیسیون انرژی مجلس برای تعیین قیمت حامل‌های انرژی برای مصرف‌کنندگان
مختلف و مناطق گوناگون پیشنهادهایی دارد ضمن اینکه قیمت‌های پیشنهادی دولت برای مصرف‌کنندگان خانگی و صنعت نیز متفاوت است.

ادیانی راد در پایان تصریح کرد: در نهایت تمام پیشنهادها به کمیسیون تلفیق و از آنجا در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد و به عبارت دیگر تصمیم اصلی توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی گرفته خواهد شد.

کد خبر 75346

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز