ماه مهمانی خدا شروع شده؛ ماه‌ ترویج اخلاق نیکو و مهربانی با خلق خدا و گره از کار نیازمندان گشودن. همه جای شهر رنگ و بوی این ماه پربرکت را گرفته از جمله قلب پایتخت.

مسجد

به گزارش همشهری آنلاین، چند شبی است در ۳ نقطه پر تردد منطقه ۶، حوالی میدان ولی‌عصر(عج)، بلوار کشاورز و بوستان لاله سفره‌های افطاری ساده به همت خیّران و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه پهن شده است. «مهدی بصیری» سرپرست معاونت فرهنگی منطقه درباره این مراسم گفت: «سفره‌های افطاری تا پایان ماه مبارک رمضان در این۳ نقطه شهر پهن است و هر شب میزبان ۲هزار نفر از شهروندان خواهیم بود.» بصیری ادامه داد: «هدف ما از این طرح ترویج فرهنگ افطاری ساده و رساندن این پیام است که با یک کار کوچک هم می‌توان به همنوع مهربانی و محبت  کرد.»

او به یک اتفاق خوب در این چند شب اشاره کرد و گفت: «این ۳ نقطه منطقه محل گذر شهروندان از همه جای تهران است. همه بر سر این سفره می‌نشینند، دارا و ندار هم ندارد. شب‌هایی بوده که نیازمندان و در راه‌مانده‌ها بر سر این سفره نشسته و با آش رشته و عدسی و یک لیوان چایی روزه خود را باز کرده‌اند و نمازشان را خوانده و رفته‌اند. حجت‌الاسلام حاج شیخ محمدعلی شاه‌آبادی هم مهمان افطار ما بود و این کار شهرداری منطقه را بسیار پسندیده و تأثیرگذار در ترویج ساده‌زیستی و اخلاق‌مداری و فرهنگ مهربانی دانستند.»

کد خبر 752052

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha