چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۷ - ۲۰:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: منابع امنیتی و پزشکی عراق از انفجار بمب در مسیر زائران کربلا در منطقه‌ زعفرانیه بغداد و کشته و زخمی شدن 9 تن خبر دادند.

به گزارش ایسنا، منابع امنیتی و پزشکی عراق اعلام کردند: بر اثر انفجار بمب در مسیر عبور زائران شیعه در مسیر کربلا برای حضور در مراسم اربعین امام حسین (ع) یک تن کشته و 8 تن دیگر زخمی شدند.

این انفجار در مسیر اصلی منطقه‌ زعفرانیه و در مسیر پادگان الرشید در جنوب بغداد رخ داد.

هم‌چنین افراد مسلح ناشناس یکی از اعضای شورای بیداری را در منطقه‌ العباره در جنوب استان دیالی در منزلش هدف گلوله قرار دادند.

دو تن از غیر نظامیان عراقی نیز بر اثر انفجار بمبی در نزدیکی یکی از ورودی‌های پارک الزوراء در مرکز بغداد زخمی شدند.

کمیته‌ گردشگری شورای استان کربلا نیز از ورود 120 هزار زائر عرب و خارجی به کربلا جهت مشارکت در مراسم اربعین امام حسین (ع) خبر داد.

شیخ عبدالحسن الفراتی، رئیس کمیته‌ گردشگری عراق گفت: تمام هتل‌های شهر کربلا از سوی زائران عربستانی، بحرینی، کویتی، عمان، امارات و ایرانی رزرو شده است.

الفراتی گفت: تعداد زیادی از زائران ایرانی، پاکستانی، تانزانیایی و عراقی‌های ساکن خارج هستند.

این در حالی است که فرمانده پلیس بابل نیز از اجرای طرح امنیتی گسترده برای حمایت از زائران کربلا که از استان بابل می‌گذرند، خبر داد.

سخنگوی رسمی فرمانده‌ پلیس بابل اعلام کرد: حدود 20 هزار نیروی امنیتی در اجرای این طرح امنیتی مشارکت دارند و یک دفتر عملیاتی برای نظارت بر طرح امنیتی تشکیل شده است.  وی تصریح کرد: 150 نیروی امنیتی زن در زمینه‌ی تفتیش زنان با نیروهای امنیتی همکاری می‌کنند.

هم‌چنین اداره‌ بهداشت و مدیریت بخش نفت و مدیریت بخش آب نیز در این طرح امنیتی مشارکت کردند.

خبرگزاری اصوات العراق به نقل از یک مقام امنیتی در استان موصل گزارش داد: در اثر انفجار یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده که از سوی یک عامل انتحاری هدایت می‌شد سه تن از جمله یک سرباز عراقی زخمی شدند.

به گفته‌ این مقام امنیتی این خودروهای بمب‌گذاری شده نیروهای آمریکایی و ارتش عراق را در منطقه‌ الحدباء در شمال موصل هدف قرار داده بود که طی آن یک سرباز ارتش عراق کشته و سه تن دیگر از جمله یک سرباز عراقی زخمی شدند.

این خبرگزاری به نقل از یک مقام در پلیس تکریت نیز گزارش داد: افراد مسلح ناشناس به خودروی آمریکایی در مرکز تکریت حمله کردند که طی آن سه سرباز آمریکایی زخمی شدند.

به گفته‌ این مقام نیروهای آمریکایی بلافاصله این منطقه را بسته و اقدام به انتقال سه سرباز زخمی شده به بیمارستان کردند.

دیدار علاوی با آیت‌الله سیستانی

این در حالیست که ایاد علاوی، رئیس لیست العراقیه امروز وارد نجف شده و به محض ورودش با آیت‌الله العظمی سیدعلی سیستانی، از مراجع عالیقدر شیعه در عراق دیدار کرد.

هم‌چنین جلال طالبانی، رئیس جمهور عراق و نوری مالکی، نخست وزیر این کشور نیز در نشستی به بررسی آخرین تحولات سیاسی، اوضاع داخلی پرداختند و بر لزوم همکاری مشترک تمام گروه‌های سیاسی در زمینه‌ حل مسائل کشور تاکید کردند.

کد خبر 75130

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز