همشهری آنلاین: همزمان با نزدیک شدن به اربعین حسینی 40 هزار نیروی امنیتی و نظامی عراق در یک طرح امنیتی ویژه، حمایت از جان زائران در نجف را برعهده دارند.

به گزارش ایسنا علی شریفی، رئیس پلیس نجف اعلام کرد: نیروهای امنیتی عراق در راستای آمادگی برای برگزاری مراسم اربعین امام حسین (ع) به حالت آماده باش نسبی درآمدند و قرار است یک طرح امنیتی گسترده با مشارکت 40 هزار نیروی امنیتی و نظامی در این استان اجرا شود.

وی افزود: نیروهای پلیس و ارتش در سه محور، رفت و آمد زائران در دیوانیه، بابل و کربلا مستقر خواهند شد .

این مقام پلیس نجف هم‌چنین از استقرار نیروها در مراکز ایست و بازرسی و انجام بازرسی‌ کامل از کسانی که قصد ورود به نجف را دارند طبق هماهنگی کمیته‌های امنیتی و پلیس عراق خبر داد.

وی در ادامه عنوان داشت: حدود 100 مرکز بهداشتی و درمانی تحت حمایت نیروهای پلیس نیز ایجاد می‌شود و تعدادی از نیروها نیز در مسیر دیوانیه به کربلا مستقر خواهند شد.

از سوی دیگر یک مقام امنیتی پلیس دیالی امروز (شنبه 19 بهمن) از کشته شدن یک نیروی پلیس و زخمی شدن 3 تن دیگر بر اثر انفجار یک بمب در منطقه‌ عرب جبور در شمال شرق بعقوبه خبر داد.

یک منبع نظامی عراق نیز از کشف یک جسد ناشناس در منطقه‌ی مخمور عراق توسط نیروهای ارتش این کشور خبر داد.

براساس گزارش خبرگزاری اصوات العراق، یک مقام امنیتی مسئول در استان ذی‌قار نیز اظهار داشت: نیروهای امنیتی عراق در یکی از باغ‌های واقع در جنوب شهر ناصریه یک موشک و مقادیری سوخت موشک کشف و ضبط کردند.

ارتش آمریکا نیز امروز از کشته شدن یک سرباز آمریکایی در عراق در یک حادثه‌ غیر جنگی در بلدروز واقع در استان دیالی خبر داد که اولین نظامی کشته شده‌ آمریکایی در عراق در ماه فوریه محسوب می‌شود.

به این ترتیب آمار نظامیان کشته شده‌ آمریکایی در عراق از ماه مارس 2003 تاکنون به 4238 تن رسید.

کد خبر 74830

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز