دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۱:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر دفاع ماداگاسکار پس از کشته شدن دست کم 28 نفر در جریان تیراندازی نیرو‌های پلیس به سمت مخالفان از مقام خود استعفا داد.

به گزارش بی بی سی، گفته شده است که سسیل مانوروهانتا وزیر دفاع ماداگاسکار اعلام کرده که نمی‌خواهد در دولتی بماند که تیراندازی به سمت شهروندان را نادیده می‌گیرد.

در بیانیه‌ایی که از طریق شبکه رادیویی خصوصی انتسیو قرائت شد، وزیر دفاع ماداگاسکار اعلام کرده است که به خانواده‌هایی که در این دوره بحران سیاسی عزیزانشان را از دست داده‌اند تسلیت می‌گویم و حمایت معنوی خود از آن‌ها را اعلام می‌کنم.

وزیر دفاع مادگاسکار در ادامه بیانیه خود افزوده است: به عنوان یک مادر این خشونت برایم غیر قابل تحمل است. من در دولت با این مساله موافقت کرده بودم که هدف از ایجاد نیروهای امنیتی حفاظت از مردم و دارایی‌هایشان است.

گزاش شده که وی در ادامه بیانیه خود آورده است: پس از این اتفاقات من هم اکنون تصمیم گرفته‌ام که دیگر به عنوان عضوی از دولت به فعالیت ادامه ندهم.

اشاره وزیر دفاع ماداگاسکار به تیراندازی نیروهای پلیس علیه مخالفان دولت بود که در برابر کاخ ریاست جمهوری این کشور در اعتراض به برکناری شهردار پایتخت تجمع کرده بودند.

در جریان این تظاهرات نیرو‌های پلیس علیه معترضانی که به سمت کاخ ریاست جمهوری در حال راه پیمایی بودند، تیراندازی کردند که در جریان این حادثه دست کم 28 نفر کشته شدند. [کشته‌شدن 23نفر در تظاهرات ضد دولتی ماداگاسکار]

تا کنون تظاهرات گسترده‌ای علیه بر کناری اندری راجوئلینا شهردار آنتاناناریوو انجام گرفته است. او برای در دست گرفتن قدرت با رئیس جمهوری در رقابت است. پیشتر و در جریان تظاهراتی که 20 هزار نفر در آن شرکت جسته بودند، هواداران شهردار سابق اعلام کرده بودند، که او بالاترین مقام دولت انتقالی است.

رجوئلینا که با دولت ماداگاسکار وارد مناقشه بر سر قدرت شده است، اعلام کرد که در صورت کنار نرفتن رئیس جمهوری دولتی انتقالی تشکیل خواهد داد.

شهردار برکنار شده  آنتاناناریوو،  مارک راوولمانانا رئیس جمهوری ماداگاسکار را متهم به هدر دادن بودجه دولتی و دیکتاتور بودن کرده است.

راجوئلینا در روز سه شنبه 3 فوریه توسط دولت از مقام شهرداری برکنار و راندریاناریسوا یکی از مقامات محلی به جای وی منصوب شد.

کد خبر 74986

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز