مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۸۵ - ۰۸:۱۳
۰ نفر

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کشور ما در بخش دانش تغذیه نیاز به توسعه بیشتری دارد و دنیا در این زمینه از ما جلوتر است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام که روز دوشنبه در نخستین همایش "تحقیقات آموزش و فن‌آوری" در تهران سخن می‌گفت، با اشاره به این که هماهنگی لازم در مسیر نقطه تولید تا مصرف در کشور وجود ندارد، بر ضرورت تدوین یک سیاست جامع برای صنایع غذایی تاکید کرد.

وی از فراکسیون صنایع غذایی مجلس شورای اسلامی خواست کار هماهنگی لازم و پشتیبانی غذایی در کشور را به صورت یک قانون جامع درآورند.

هاشمی رفسنجانی گفت: بشریت با جهل و مرض نمی‌تواند به جایی برسد، لذا باید به دانش و سلامت بهای بسیار بزرگی بدهیم.

وی مساله تغذیه را از مهم‌ترین مسایل کشور و دنیا عنوان کرد و گفت:
مهمترین نیاز هر موجودی تغذیه سالم است و هر موجودی بخواهد به هدف خلقت و آفرینش خود برسد ، بدون تغذیه سالم نمی‌تواند این مسیر را طی کند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد که در سند چشم انداز ‪۲۰‬ ساله کشور، انسان سالم و عالم، محور توسعه قرار گرفته است.

هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: نباید درتوسعه جامعه‌ای که از انسانهای سالم و دانشمند برخوردار است، تردید کرد.

وی افزود: از جامعه‌ای که انسانهای جاهل و مریض داشته باشد ، نباید توقع داشته باشیم شکوفا و صاحب احترام باشد.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: قرآن به انسان دستور می‌دهد که به طعام خود به دقت نگاه کند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود با اشاره به گرفتاریهای بشر امروزی، گفت: در سال ‪ ۲۰۰۰‬میلادی ‪ ۱۸۹‬رییس دولت در سراسر جهان در سازمان ملل تصویب کردند که ظرف مدت ‪ ۱۰‬سال مشکل گرسنگی را حل کنند، اما بعداز چند سال اعتراف کردند که حتی یک قدم هم به جلو نرفته اند.

هاشمی رفسنجانی تاکیدکرد برای حل این مشکل راههای عملی وجود دارد و کشورهای استثمارگر باید بدهکاریهای خود به کشورهای فقیر را بپردازند، دنیا باید در یک حرکت واقعی حق کشورهای فقر را بدهد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: کسانی که کشورها را استثمار و فقر غذایی را بر بشریت تحمیل می‌کنند، گناه نابخشنودنی را مرتکب می‌شوندکه در قیامت باید پاسخگو باشند.

کد خبر 7498

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز