مخالفت شورای تامین برخی استان‌ها با برگزاری کنسرت در نیمه اول ماه مبارک رمضان امسال باعث واکنش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

کنسرت

در حالی که با تاکید مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد برگزاری کنسرت موسیقی در نیمه نخست ماه مبارک رمضان همزمان با تعطیلات نوروزی 1402 بلامانع است، اخباری از مخالفت شورای تامین برخی استان‌ها از برگزاری کنسرت در این زمان چند شهر منتشر شده.  

به گزارش همشهری آنلاین، دفتر موسیقی وزارت ارشاد با توجه به تقارن نوروز ۱۴۰۲ با ماه رمضان و با احترام به دغدغه‌های جامعه مومنان کشور با صدور دستورالعمل‌های ویژه‌ای برای برگزاری رویدادهای موسیقایی برای نوروز پیش رو که متقارن با ماه مبارک رمضان است برنامه‌گزاران را موظف کرده تا با رعایت کامل موازین شرعی و قانونی به اجرای برنامه بپردازند. همچنین در صورت تخطی از قوانین، طبق مقررات با متخلفان برخورد خواهد شد. این دفتر این دستور العمل را بعد از ان منتشر کرد که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه آخرین جلسه هیات دولت به خبرنگاران گفت که برنامه‌ها و رویدادهای هنری موسیقایی زیر نظر وزارتخانه همانند سال‌های گذشته صرفاً تا نیمۀ ماه رمضان و میلاد امام‌حسن مجتبی (ع) در سراسر کشور برگزار می‌شود.

براساس اخبار غیر رسمی تاکنون کنسرت‌هایی که قرار بود در استانهای مازندران، آذربایجان شرقی و خوزستان برگزار شوند، توسط شوراهای تامین این استانها لغو شده است.  

یک منبع آگاه در دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خبرنگار ما در این زمینه خاطر نشان کرد که مسئولیت‌ شوراهای تامین استان‌ها در این زمینه مشخص است و تلاش برطرف کردن سوتفاهم‌هاست.  

برگزاری کنسرت‌ها در تهران و جزیره کیش در شب های ماه رمضان همچنان برپاست.

علیرضا قربانی، بهنام بانی، علیرضا طلیسچی، گرشا رضایی، رضا صادقی، نیما مسیحا، سینا درخشنده، روزبه بمانی، محسن ابراهیم زاده، حمید هیراد، فرزاد فرخ، معین زد، امیر عظیمی، شاهین بنان، مسعود صادقلو، مجید رضوی، آرمین زارعی، علی یاسینی، رستاک حلاج، دانوش، محمد لطفی، رضا مریدی، سهیل مهرزادگان، راغب، گروه « ایوان» از جمله خوانندگانی هستند که  به‌زودی کنسرت‌های خود را برگزار خواهند کرد.

کد خبر 749670
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار موسیقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha