یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۱
۰ نفر

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری پس از افتتاح مجتمع پتروشیمی جم قول داد همه طرح‌های منطقه پارس‌جنوبی تامین مالی شود.

همزمان با سی امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مجتمع پتروشیمی جم با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری در عسلویه به‌طور رسمی افتتاح شد.

رئیس‌جمهوری پس از افتتاح این طرح از طرح‌های مختلف در دست اجرا در منطقه پارس‌جنوبی دیدار کرد و پس از بازدید از مراحل 15 و 16 پارس‌جنوبی در تماس تلفنی با پرویز داوودی معاون اول خود و علی اکبر محرابیان وزیر صنایع و معادن، خواهان حل سریع مشکل تأمین مالی این طرح و اختصاص وام یک میلیارد دلاری اعطایی از سوی شبکه بانکی شد.

به گزارش شانا، رئیس‌جمهوری همچنین برای تامین مالی همه طرح‌های این منطقه قول مساعد داد.

به گزارش خبرنگار ما، مجتمع پتروشیمی جم که دیروز افتتاح شد، بزرگ‌ترین تولیدکننده الفین جهان با ظرفیت تولید یک میلیون و 321هزار تن اتیلن در سال، از منحصر به فردترین مجتمع‌های پتروشیمیایی در ایران و خاورمیانه است.

استفاده از فناوری‌های روز و ظرفیت تولید بالا با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از جمله مواردی است که در طراحی و ساخت این طرح از اهمیت فراوانی برخوردار است.

در راستای اهداف و سیاست‌های خصوصی‌سازی‌ در کشور، واگذاری 5/24 درصد سهام پتروشیمی جم به شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری و 8/25 درصد به شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی صورت گرفته است.

همچنین 100 درصد واحد اتیلن اکساید و اتیلن گلایکول‌ها به شرکت خصوصی فرسا شیمی و 51 درصد از واحد پلی پروپیلن به شرکت صدرا (پتروشیمیران) واگذار شده است.

نزدیک به 90 درصد محصولات تولیدی این شرکت پتروشیمی به صادرات اختصاص دارد اما با توجه به حجم تولید این مجتمع، نیاز بازار داخلی به انواع پلیمرها نیز به‌طور کامل رفع می‌شود.

محصولات تولیدی این مجتمع به‌عنوان خوراک واحدهای پایین‌دستی در تولید انواع فرش‌های ماشینی، موکت، رنگ‌ها و حلال‌ها، صنایع نساجی، کابل و فیلم، ظروف یکبار مصرف، قطعات صنعتی نظیر پوشش لوازم صوتی و تصویری و قطعات داخل خودرو به کار برده می‌شود.

کد خبر 74940

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز