نبض زندگی در روستای امامزاده داوود (ع) کند شده است. روستانشینان خانه و کاشانه خود را رها کرده‌اند. کسب‌وکار رونقی ندارد.

امامزاده داوود

همشهری آنلاین- سمیرا باباجانپور: بخش اصلی بازارچه که منبع درآمد روستانشینان بود بعد از سیل ۶ مرداد ۱۴۰۱ تخریب شده است.

فیلم | هفت ماه پس از سیل ویرانگر | در امامزاده داوود چه خبر است؟ | کسب‌وکار در روستا متوقف شده است

خواندنی‌های بیشتر را اینجا بخوانید.

ناصر فتحعلی، مغازه دارقدیمی روستای امامزاده داوود می‌گوید: «با شروع فصل بهار دل‌خوشی ما به رونق گردشگری خوش بود که با این شرایط دیگر نمی‌توانیم پذیرای گردشگران باشیم. به دلیل موقعیت کوهستانی روستای امامزاده داوود در طول زمستان مخاطب زیادی ندارد فصل گردشگری و رونق کسب و کار اهالی با شروع بهار جان تازه‌ای می‌گرفت که متأسفانه امسال همه‌چیز تغییر کرده است. مدتی است آب نداریم. برق قطع و وصل می‌شود. خیابان و معابر به‌شدت آسیب دیده است. این در شرایطی است که بیشتر اهالی و کسبه این روستا منبع درآمدشان از همین مغازه‌ها تأمین می‌شد.»

فیلم | هفت ماه پس از سیل ویرانگر | در امامزاده داوود چه خبر است؟ | کسب‌وکار در روستا متوقف شده است
سنگ جدید سرداب امامزاده داوود(ع)

ماشاالله زینلی مسئول امرو فرهنگی آستان امامزاده داوود (ع) خبر از بازگشایی آستان امامزاده داوود (ع) در ایام نوروز می‌دهد و می‌گوید: «خوشبختانه باهمت نیروهای امدادی توانستیم وضعیت آستان را ساماندهی کنیم. گل و لایی که تا ارتفاع ۲ متر همه‌جا را پرکرده بود تخلیه شد و شرایط برای پذیرایی از زائران نوروزی فراهم شده است. بااین‌حال وضعیت روستا و به‌خصوص بازارچه تغییری نکرده است. روستای امامزاده داوود (ع) یک روستای زیارتی و سیاحتی است و منبع درآمد اهالی از حضور گردشگران تأمین می‌شود. امیدواریم بعد از ایام نوروز مسئولان نگاه جدی‌تری به وضعیت این روستای سیل زده داشته باشند.»

کد خبر 749061

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha