همشهری آنلاین: اطلاع رسانی بورس تهران، جزئیات پذیرش مجدد سهام بانک ملت را با یک روز تاخیر اعلام کرد.

هیات پذیرش اوراق بهادار در جلسه‌ای که روز شنبه ۱۹ بهمن‌ماه تشکیل شد اعلام کرد: ۷ شرکت باید برای حضور اولین بانک دولتی در بورس اوراق بهادار تهران رعایت شود.

براین اساس بعد از پذیرش مجدد سهام بانک ملت در تابلوی اصلی بازار اول بورس اوراق بهادار تهران، حضور و درج نام اولین بانک دولتی در بورس و عرضه سهام آن با رعایت ۷ شرط انجام می‌شود.

براساس اولین شرط، باید پس از درج بانک ملت، نسبت به عرضه‌ حداقل ۲۰ درصد از سهام شرکت در عرضه اولیه، طبق نظر شرکت بورس و با توجه به شرایط بازار اقدام شود. در صورت عرضه‌ سهام به میزان کمتر از درصد فوق، بورس پذیرش سهام بانک را در تابلوی مربوطه انجام خواهد داد.

در در دومین شرط نیز تاکید شده تعهد شرکت مبنی بر اخذ تأییدیه بانک مرکزی در خصوص رعایت ضوابط و استانداردهای تعیین شده از جمله ساختار مناسب صنعت بانکداری حتی‌الامکان قبل از درج و در غیر اینصورت حداکثر تا پایان سال ۸۷ به بورس ارائه شود.

در صورت درج نام بانک قبل از پایان سال‌جاری، بخش‌های مهم گزارش بازرس قانونی در خصوص عدم رعایت ضوابط و مقررات بانک مرکزی به همراه پاسخ شرکت در این خصوص توسط بورس بررسی و در صورت نیاز در امیدنامه افشا شود.

بر مبنای شرط سوم، باید تعهد شرکت مبنی بر اخذ اظهار نظر حسابرس مستقل بانک در خصوص مطلوب بودن سیستم اطلاعات حسابداری و کفایت سیستم کنترل داخلی (موضوع بند ۱۲ ماده ۶ و بند ۱۵ ماده ۲۵ دستورالعمل پذیرش اوراق بهادار) حتی‌الامکان قبل از درج و حداکثر تا پایان سال‌جاری به بورس ارائه شود.

در صورت درج نام بانک قبل از پایان سال ۸۷ در صورت نیاز بخش‌های مهم آخرین نامه مدیریت بانک در امیدنامه افشا شود.

براساس شرط‌‌های چهارم و پنجم، باید اطلاعات مربوط به اجرای برنامه جامع عملیاتی ارائه شده به بورس در یک سال گذشته به ‌نحو مقتضی در امیدنامه‌ بانک افشا شود و اقدامات لازم به‌منظور به‌روز رسانی امیدنامه پذیرش و درج از جمله اطلاعات مربوط به تطابق متوسط عمر تسهیلات و منابع، درصد مطالبات معوق و سر رسید گذشته به تسهیلات اعطایی، نرخ هزینه پول و حاشیه‌ سود سپرده‌ها و تسهیلات اعطایی و درصد سپرده‌های اشخاص حقیقی و حقوقی به تفکیک انجام و در امیدنامه افشا شود.

در شرط ششم نیز آمده است اقدامات انجام شده و برنامه‌های اجمالی بانک در خصوص رفع تکالیف مجمع عمومی عادی سالانه شرکت برای تصویب حساب‌های سال ۸۶ بانک در امیدنامه افشا شود.

در آخرین بند این شروط ۷ گانه نیز عنوان شده هرگونه اطلاعاتی که با توجه به دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات تا زمان عرضه‌ سهام بانک ملت ضرورت دارد باید به سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه شود.

همچنین هیات پذیرش اوراق بهادار توصیه کرده اقدامات لازم به‌منظور استقرار ساختار نظام‌مند روابط سرمایه‌گذاران به‌منظور پاسخ‌گویی و اطلاع‌رسانی به سهامداران دربانک انجام شود.

کد خبر 74898

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز